Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30718
Title: | Гейминг как средство обучения студентов иноязычному общению |
Other Titles: | Gaming as Means of Teaching Foreign Language Communication |
Authors: | Унда, С. И. Новикова, О. Г. Unda, S. I. Novikova, O. G. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Унда, С. И. Гейминг как средство обучения студентов иноязычному общению / С. И. Унда, О. Г. Новикова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. - № 5. - С. 152-157. |
Abstract: | The problem of using foreign language as means of communication between professionals with different cultural backgrounds is considered. Attention is paid to the communicationoriented and professionally-directed nature of the course of learning a foreign language in not-linguistic high school. The defining characteristics of the learning process organized with gaming using are described. General overview of the typology of pedagogical games is made. Рассматривается проблема использования иностранного языка как средства общения между специалистами, представляющими разные культуры. Уделяется внимание коммуникативно-ориентированному и профессионально-направленному характеру курса обучения иностранному языку в неязыковом вузе. Описываются определяющие характеристики процесса обучения, организованного с использованием гейминга. Выполнен общий обзор типологии педагогических игр. |
Keywords: | COMMUNICATIVE-ORIENTED APPROACH GAMING LEARNING NON-LINGUISTIC UNIVERSITY КОММУНИКАТИВНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД ГЕЙМИНГ ПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯ НЕЯЗЫКОВОЙ ВУЗ |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. — № 5 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2016_5_018.pdf | 679,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.