Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kobyakova, M. V. | en |
dc.contributor.author | Кобякова, М. В. | ru |
dc.date.accessioned | 2020-04-05T16:27:35Z | - |
dc.date.available | 2020-04-05T16:27:35Z | - |
dc.date.issued | 2011-10 | - |
dc.identifier.citation | Кобякова, М. В. Задачный подход как средство развития технологического мышления студентов технического ССУЗа / М. В. Кобякова // Образование и наука. — 2011. — № 10. — С. 133-143. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-8581 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31049 | - |
dc.description.abstract | The paper deals with the essence and structure of the technological thinking; the expediency of using the Information and Communication Technologies (ICT) and the problem solving approach to technological thinking development is substantiated for secondary vocational school students. The problem typology concerning the development of technological thinking components is reviewed, the examples of problems solving by using the Automated Design System given along with the research findings indicating the effectiveness of the above mentioned approach and ICT application. The research results make a certain contribution into the development theory of a subject-specific thinking and can be recommended for complex studies of corresponding problems; vocational training and further training of vocational school teachers; designing the complex programs of students' technical thinking formation. | en |
dc.description.abstract | В статье раскрыты сущность и структура технологического мышления, обоснована целесообразность использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) и задачного подхода для развития технологического мышления студентов технического средне-специального учебного заведения (ССУЗа). Рассмотрена типология задач, ориентированных на развитие компонентов технологического мышления; приведены примеры задач для решения в системе автоматизированного проектирования. Описаны результаты исследования, свидетельствующие об эффективности реализации задачного подхода с помощью средств ИКТ. Представленные материалы вносят определенный вклад в теорию развития предметно-специфического мышления и могут быть использованы в комплексных исследованиях соответствующих проблем, в ходе профессиональной подготовки и повышения квалификации преподавателей технических ссузов, при разработке комплексных программ формирования технологического мышления студентов. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2011. №10 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | TECHNOLOGICAL THINKING | en |
dc.subject | MEANS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES | en |
dc.subject | PROBLEM SOLVING APPROACH TO TRAINING | en |
dc.subject | ТЕХНОЛОГИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ | ru |
dc.subject | ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.subject | ЗАДАЧНЫЙ ПОДХОД В ОБУЧЕНИИ | ru |
dc.title | Задачный подход как средство развития технологического мышления студентов технического ССУЗа | ru |
dc.title.alternative | The Problem Solving Approach as a Developing Factor of Students Technological Thinking at Secondary Vocational Schools | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 133 | - |
local.description.lastpage | 143 | - |
local.issue | 10 (89) | - |
local.volume | 13 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_10_012.pdf | 236,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.