Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31684
Title: Подходы к разработке программ развития «мягких» навыков молодежи и взрослых
Other Titles: APPROACHES TO DESIGN OF YOUTH AND ADULTS SOFT SKILLS INTENSIVE COURSES DEVELOPMENT
Authors: Щипанова, Д. Е.
Shchipanova, D. Ye.
Issue Date: 2020
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Щипанова, Д. Е. Подходы к разработке программ развития «мягких» навыков молодежи и взрослых / Д. Е. Щипанова // Прогнозирование профессионального будущего молодежи в условиях цифровой экономики : материалы Всероссийской научно-практической конференции, Первоуральск, 12 марта 2020 г. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 167-171.
Abstract: The article describes approaches to the design of soft skills development programs. Approaches to design of youth and adults soft skills intensive courses on the examples of training programs in graduate school and VET teacher training programs development are reviewed. Professional development perspectives of youth and adults with European practices are discussed.
В статье рассмотрены подходы к разработке программ развития «мягких» или «гибких» навыков. Представлены подходы к разработке программ развития «мягких» навыков молодежи и взрослых на примерах образовательных программ подготовки аспирантов и Педагогов СПО. Рассмотрены перспективы профессионального развития молодежи и взрослых с использованием Европейских практик.
Keywords: SOFT SKILLS DEVELOPMENT
HIGHER EDUCATION
VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING
PROFESSIONAL DEVELOPMENT PERSPECTIVES OF YOUTH AND ADULTS
EUROPEAN PRACTICES
РАЗВИТИЕ «МЯГКИХ» НАВЫКОВ
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СРЕДНЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ (СПО)
ПЕРСПЕКТИВЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ МОЛОДЕЖИ И ВЗРОСЛЫХ
ЕВРОПЕЙСКИЕ ПРАКТИКИ
Conference name: Прогнозирование профессионального будущего молодежи в условиях цифровой экономики
Conference date: 12.02.2020
ISBN: 978-5-8295-0716-9
metadata.dc.description.sponsorship: The research in Pro-VET and MODEST projects funded by Education, Audio-visual and Culture Executive Agency, Erasmus+, ref. 598698-EPP-1-2018-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP and 598549-EPP-1-2018-1-LV-EPPKA2-CBHE-JP. The European Commission's support for the production of these publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Origin: Прогнозирование профессионального будущего молодежи в условиях цифровой экономики. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0716-9_2020_036.pdf383,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.