Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31875
Title: Развитие функциональности знаний
Other Titles: THE FUNCTIONAL DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE
Authors: Большакова, З. М.
Тулькибаева, Н. Н.
Bolshakova, Z. M.
Tulkibaeva, N. N.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Большакова, З. М. Развитие функциональности знаний / З. М. Большакова, Н. Н. Тулькибаева // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 2 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 132-135.
Abstract: В данной статье представлен анализ уровня выполнения национального проекта «Образование» за 2019 год, сущность полученных результатов, выявленные основные риски, осуществлена оценка дальнейшего совершенствования сформулированных в проекте задач. Заявлен смысл новых успехов в необходимости формирования функциональных знаний как фактора преодоления функциональной неграмотность, не обеспечивающий должный уровень понимания теоретических знаний в реализации их функциональности
This article presents analysis of the level of implementation of the national project "Education" for 2019, essence of the results obtained, main risks identified, and estimation of further improvement of the tasks formulated in the project. The meaning of new successes is stated in the need for the formation of functional knowledge as a factor in overcoming functional illiteracy, which does not provide a proper level of understanding of theoretical knowledge in the implementation of their functionality
Keywords: ЛОГИЧЕСКИЕ И ФУНКЦИОНАЛЬНЫЕ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПАРАМЕТРЫ ЗНАНИЙ
СУЩНОСТЬ ИХ ФУНКЦИОНАЛЬНОСТИ: ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ УРОВЕНЬ И РЕАЛЬНЫЙ УРОВЕНЬ ИХ РЕАЛИЗАЦИИ
LOGICAL AND FUNCTIONAL THEORETICAL-METHODOLOGICAL PARAMETERS OF KNOWLEDGE
ESSENCE OF THEIR FUNCTIONALITY: THEORETICAL LEVEL AND REAL LEVEL OF THEIR IMPLEMENTATION
ISBN: 978-5-8295-0719-0
978-5-8295-0721-3
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 2. Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0721-3_2020_048.pdf405,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.