Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32277
Title: Реализация педагогических условий саморазвития студентов при обучении иностранному языку в вузе
Other Titles: The Implementation of the Pedagogical Conditions of Self-Development of Students in Teaching a Foreign Language at a University
Authors: Гришина, Е. В.
Кондюрина, И. М.
Кондюрина, Е. В.
Grishina, E. V.
Kondyurina, I. M.
Kondyurina, E. V.
Issue Date: 2020
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гришина, Е. В. Реализация педагогических условий саморазвития студентов при обучении иностранному языку в вузе / Е. В. Гришина, И. М. Кондюрина, Е. В. Кондюрина // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2020. - № 9. - С. 54-60.
Abstract: The questions of studying the possibilities of using the potential of the discipline “Foreign Language” to increase the personal importance of the educational process are considered. The article presents the scientific justification of pedagogical conditions that contribute to the self-actualization of students. The authors analyze pedagogical conditions, methods, and tools that support the development of students' I-concepts in the process of teaching a foreign language at a university. The effectiveness of the forming experiment is proved to confirm the correctness of the proposed theoretical model, program, and methodology for the development of students 'self-concept. The novelty of the research is that the construction of a model for the implementation of pedagogical conditions for the development of the student's self-concept during teaching a foreign language at a university based on the principles of self-worth and integrity of a person allow substantiating the high interest of scientists in the problem, that complements certain aspects of the theory of education
Рассмотрены возможности использования потенциала дисциплины «Иностранный язык» для повышения личной значимости образовательного процесса и самоактуализации обучающихся. Проанализированы педагогические условия, методы и средства, поддерживающие развитие Я концепции студентов в процессе обучения иностранному языку в вузе. Доказана результативность предлагаемых авторами теоретической модели, программы и методики развития Я-концепции студентов, созданных на основе принципов самоценности и целостности человека, что позволяет обосновать высокий интерес ученых к проблеме, и дополняет отдельные аспекты теории образования
Keywords: PERSONALITY
PEDAGOGICAL CONDITIONS
EDUCATIONAL PROCESS
SELF-CONCEPT
LEARNING PROCESS
ЛИЧНОСТЬ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
Я-КОНЦЕПЦИЯ
ПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык. 2020. — № 9
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2020_9_008.pdf329,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.