Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32303
Title: Формализация требований к результатам обучения бакалавров прикладной информатики
Other Titles: Formalization of requirements for results of training bachelors of applied informatics
Authors: Курзаева, Л. В.
Kurzaeva, L. V.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Курзаева, Л. В. Формализация требований к результатам обучения бакалавров прикладной информатики / Л. В. Курзаева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 73-75.
Abstract: The article is devoted to the formation of requirements for the competencies of bachelors studying in the direction of preparation 09.03.03 “Applied Informatics”. The approach to the development of learning content based on the integration of the requirements of educational and professional standards is described. And also the definition of the content of competencies in the form of knowledge, skills and abilities on the example of the discipline “Intelligent Information Systems”.
Освещено формирование требований к компетенциям бакалавров, обучающихся по направлению подготовки 09.03.03 «Прикладная информатика». Описан подход к разработке содержания обучения на основе интеграции требований образовательных и профессиональных стандартов. Показано содержание компетенций в виде знаний, умений и навыков на примере дисциплины «Интеллектуальные информационные системы».
Keywords: PROFESSIONAL STANDARDS
EDUCATIONAL STANDARDS
BACHELOR
APPLIED INFORMATICS
COMPETENCIES OF IT SPECIALISTS
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ
БАКАЛАВР
ПРИКЛАДНАЯ ИНФОРМАТИКА
КОМПЕТЕНЦИИ ИТ-СПЕЦИАЛИСТОВ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-73-75
Russian Science Citation Index Identifier: 43950054
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_016.pdf364,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.