Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32983
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лукаш, О. Л. | ru |
dc.contributor.author | Lukash, O. L. | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-16T18:54:52Z | - |
dc.date.available | 2021-01-16T18:54:52Z | - |
dc.date.issued | 2008-11 | - |
dc.identifier.citation | Лукаш, О. Л. Изучение словообразовательных навыков младших школьников с системным недоразвитием языковых средств и анализ предпосылок формирования связной письменной речи / О. Л. Лукаш // Образование и наука. — 2008. — № 8. — С. 65-75. | ru |
dc.identifier.issn | 1994-8581 | - |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32983 | - |
dc.description.abstract | In the article the following fact is being proved: the successful mastering the coherent written speech is connected with the optimal state of the preconditions of this activity, including the word-building and lexico-grammatical skills. The data, represented by the author, characterize the level of development of the word-building processes of the primary school pupils with normal development of speech and in the conditions of oral pathology. | en |
dc.description.abstract | В статье обосновывается, что успешное овладение связной письменной речью связано с оптимальным состоянием предпосылок данного вида деятельности, в том числе словообразовательных и лексико-грамматических навыков. Автором представлены данные, характеризующие уровень развития словообразовательных процессов у учащихся младших классов с нормальным речевым развитием и в условиях речевой патологии. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Образование и наука. 2008. №8 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.rights | Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). | en |
dc.rights | Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). | ru |
dc.source | Образование и наука | ru |
dc.subject | THEORY OF EDUCATION | en |
dc.subject | METHODOLOGY EDUCATION | en |
dc.subject | PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY | en |
dc.subject | MANAGEMENT OF EDUCATION | en |
dc.subject | PROFESSIONAL EDUCATION | en |
dc.subject | PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS | en |
dc.subject | EDUCATIONAL TECHNOLOGIES | en |
dc.subject | ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ | ru |
dc.subject | УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ | ru |
dc.subject | ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ | ru |
dc.title | Изучение словообразовательных навыков младших школьников с системным недоразвитием языковых средств и анализ предпосылок формирования связной письменной речи | ru |
dc.title.alternative | The study of word-formative skills of junior schoolboys with system immaturity of linguistic facilities and analysis of forming coherent writing speech’s suppositions | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 65 | - |
local.description.lastpage | 75 | - |
local.issue | 8 (56) | - |
local.volume | 10 | - |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_08_009.pdf | 291,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.