Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33444
Title: Базовые модели обучения на рабочем месте в профессиональном образовании европейских стран
Other Titles: Basic Models of On-The-Job Training in Professional Education in European Countries
Authors: Шмурыгина, О. В.
Дремина, М. А.
Shmurygina, О. V.
Dremina, М. А.
Issue Date: 2020
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шмурыгина, О. В. Базовые модели обучения на рабочем месте в профессиональном образовании европейских стран / О. В. Шмурыгина, М. А. Дремина // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2020. — № 1. — С. 25-32.
Abstract: The article discusses three models of work-based learning (WBL), which are used in vocational education and training in European countries in order to reduce youth unemployment and increase their competitiveness in the first employment. The main advantages of applying this practice to all stakeholders (students, teachers, educational organizations, employers) are revealed. In addition, the participation of the employer in the process of training for a certain professional educational program also serves as a signal that this program has value in the labor market and positively affects the image of the educational organization. It is concluded that the creation of opportunities for quality training in the workplace lies at the heart of modern European education and training policy and is based on effective cooperation between professional educational organizations and employers with state support.
Рассмотрены три базовые модели обучения на рабочем месте (Work-Based Learning), которые используются в профессиональном образовании и обучении европейских государств в целях снижения безработицы среди молодежи и повышения их конкурентоспособности при первом трудоустройстве. Раскрыты основные преимущества применения данной практики для всех заинтересованных сторон (обучающихся, преподавателей, образовательных организаций, работодателей). Сделан вывод о том, что в основе современной европейской политики в области профессионального образования лежит создание именно на рабочем месте возможностей для качественного обучения, базирующегося на эффективном сотрудничестве между профессиональными образовательными организациями и работодателями при поддержке государства.
Keywords: WORK-BASED LEARNING
APPRENTICESHIP
VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING
QUALIFICATION
ОБУЧЕНИЕ НА РАБОЧЕМ МЕСТЕ
СТАЖИРОВКА
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ
КВАЛИФИКАЦИЯ
ISSN: 2686-8970
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2020. № 1
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2020_01_006.pdf351,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.