Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34052
Title: | Исследование ценностных и смысложизненных ориентаций у студентов с разным уровнем интернет-зависимости |
Other Titles: | Research of Value and Life-Sense Orientations of Students With Different Levels of Internet Addiction |
Authors: | Быкова, С. С. Bykova, S. S. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Быкова, С. С. Исследование ценностных и смысложизненных ориентаций у студентов с разным уровнем интернет-зависимости / С. С. Быкова // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 1. — С. 62-70. |
Abstract: | The article defines the methods and the approaches to the phenomenon of Internet addiction, presents the results of the study of value and life-sense orientations of students with different levels of Internet addiction. The study confirms the hypothesis that Internet-dependent students have lower indicators of meaningfulness of life, life goals and the internal locus of life. Определены подходы к феномену интернет-зависимости, подобраны методики, представлены результаты исследования ценностных и смысложизненных ориентаций у студентов с разным уровнем интернет-аддикции. Найдено подтверждение гипотезы о том, что у интернет-зависимых студентов снижены показатели осмысленности жизни, жизненных целей и внутреннего локуса жизни. |
Keywords: | VALUE ORIENTATIONS LIFE-SENSE ORIENTATIONS ADDICTION INTERNET ADDICTION ЦЕННОСТНЫЕ ОРИЕНТАЦИИ СМЫСЛОЖИЗНЕННЫЕ ОРИЕНТАЦИИ АДДИКЦИЯ ИНТЕРНЕТ-ЗАВИСИМОСТЬ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2021-1-62-70 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 1 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2021_01_010.pdf | 386,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.