Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34058
Title: Педагогическая проблема профессионально-педагогического развития ценностных ориентаций обучающихся
Other Titles: Pedagogical Problem of Professional and Pedagogical Development of Students’ Value Orientations
Authors: Ермолаева, Е. Л.
Петров, А. Ю.
Петров, Ю. Н.
Ermolaeva, E. L.
Petrov, A. J.
Petrov, J. N.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ермолаева, Е. Л. Педагогическая проблема профессионально-педагогического развития ценностных ориентаций обучающихся / Е. Л. Ермолаева, А. Ю. Петров, Ю. Н. Петров // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 1. — С. 7-15.
Abstract: The substantiation of the main value orientations of professional and pedagogical education is carried out. Special attention is paid to the relevance and importance of competence and personal development of education; the most important qualities of a teacher of professional and pedagogical education are emphasized determining the degree of their compliance with the professional standard requirements. The results of a comparative analysis of student development with value orientations are considered. The issue of the values of human life, stated as a philosophical problem of axiology, is analysed. The development of civil activity of students with social, moral and patriotic value orientations in the process of training is highlighted.
Проведено обоснование основных ценностных ориентаций профессионально-педагогического образования. Отмечены актуальность и значимость компетентностно-личностного развития образования, особенно важнейших качеств педагога профессионально-педагогического обучения с определением степени их соответствия требованиям профессионального стандарта. Рассмотрены результаты сравнительного анализа развития ценностных ориентаций обучающихся. Проанализирована проблема ценностей человеческой жизни, констатируемая в качестве философской проблемы в аксиологии. Особо выделено развитие гражданской активности обучающихся, их социально-нравственных и патриотических ценностных ориентаций в процессе обучения.
Keywords: PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL EDUCATION
VALUE ORIENTATIONS OF EDUCATION
COMPETENCE AND PERSONAL DEVELOPMENT OF EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ЦЕННОСТНЫЕ ОРИЕНТАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ
КОМПЕТЕНТНОСТНО-ЛИЧНОСТНОЕ РАЗВИТИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2021-1-7-15
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 1
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_01_004.pdf400,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.