Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuong, N. T.en
dc.contributor.authorPham Thi, T. D.en
dc.contributor.authorNgo, Q. T.en
dc.contributor.authorPham, V. K.en
dc.contributor.authorДуонг, Н. Т.ru
dc.contributor.authorФам,Тхи, Т. Д.ru
dc.contributor.authorНго, К. Ч.ru
dc.contributor.authorФам, В. К.ru
dc.date.accessioned2021-06-18T08:40:00Z-
dc.date.available2021-06-18T08:40:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДобро пожаловать на работу в Тайване! Исследование возможностей трудоустройства иностранных студентов / Н. Т. Дуонг, Т. Д. Фам,Тхи, К. Ч. Нго, В. К. Фам // Образование и наука. — 2021. — № 5. — С. 99-115.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttps://www.edscience.ru/jour/article/view/2157en
dc.identifier.otherhttps://www.scopus.com/record/display.uri?origin=resultslist&eid=2-s2.0-85107310910scopus_url
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36220-
dc.description.abstractIntroduction. Employment plays an important role in vocational development. However, not many studies of job search among international students have been reported. Aim. The current study aims to examine the relationship between self-efficacy, behavioural intentions, and perceived discrimination in the field of job search (JS). Methodology and research methods. The authors used Social Cognitive Model of Career Self-management (CSM) as the theoretical background to explain the relationships among the constructs of self-efficacy, behavioural intentions and perceived discrimination in JS. The study was conducted in a Chinese cultural context (Taiwan) with a sample of 301 international students from Southeast Asian countries. Structural Equation Modelling (SEM) was used to test the model about the relationships between the three variables in the study. Results and scientific novelty. The research findings show that self-efficacy strongly predicts behavioural intentions. Besides, self-efficacy partly mediates the influence of perceived discrimination on behavioural intentions. A quantitative research method was applied to investigate the population of international students, which has not been much reported in previous studies. This indicates that the influence of a contextual factor (e.g. perceived discrimination) on behavioural intentions is direct and indirect through self-efficacy. Practical significance. The research findings can be used by practitioners for enhancing self-efficacy and behavioural intentions as well as helping international students to cope with discrimination in the JS process.en
dc.description.abstractВведение. Трудоустройство играет важную роль в профессиональном развитии. Однако опубликовано не так много исследований по поиску работы иностранными студентами. Цель. Настоящее исследование направлено на изучение взаимосвязи между самоэффективностью, поведенческими намерениями и предполагаемой дискриминацией в области поиска работы. Методология и методы исследования. Авторы использовали социально-когнитивную модель карьерного самоуправления в качестве теоретической основы для объяснения связей между конструкциями самоэффективности, поведенческих намерений и предполагаемой дискриминации в области поиска работы. Исследование проводилось в китайском культурном контексте (Тайвань) с участием 301 иностранного студента из стран Юго-Восточной Азии. Моделирование структурных уравнений использовалось для проверки модели взаимосвязи между тремя переменными в исследовании. Результаты и научная новизна. Результаты проведенной работы показывают, что самоэффективность с большой степенью вероятности предсказывает поведенческие намерения. Кроме того, она частично опосредует влияние воспринимаемой дискриминации на поведенческие намерения. Авторы применили метод количественного исследования для изучения контингента иностранных студентов, о котором не так много сообщалось в предыдущих работах. Выяснилось, что влияние контекстуального фактора (например, предполагаемой дискриминации) на поведенческие намерения является прямым и косвенным посредством самоэффективности. Практическая значимость. Результаты настоящего исследования могут быть использованы специалистами для повышения самоэффективности и поведенческих намерений иностранных студентов, а также для оказания им помощи в преодолении дискриминации в процессе поиска работы.ru
dc.description.sponsorshipThe authors would like to thank the students for their time and participation.en
dc.description.sponsorshipАвторы выражают благодарность студентам за уделенное время и участие в исследовании.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2021. №5ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).en
dc.rightsАвторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).ru
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectJOB SEARCHen
dc.subjectSELF-EFFICACYen
dc.subjectBEHAVIOURAL INTENTIONSen
dc.subjectPERCEIVED DISCRIMINATIONen
dc.subjectПОИСК РАБОТЫru
dc.subjectСАМОЭФФЕКТИВНОСТЬru
dc.subjectПОВЕДЕНЧЕСКИЕ НАМЕРЕНИЯru
dc.subjectПРЕДПОЛАГАЕМАЯ ДИСКРИМИНАЦИЯru
dc.titleWelcome to work in Taiwan! Investigation of international students' employment opportunitiesen
dc.title.alternativeДобро пожаловать на работу в Тайване! Исследование возможностей трудоустройства иностранных студентовru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage99-
local.description.lastpage115-
local.issue5-
local.volume23-
local.identifier.doi10.17853/1994-5639-2021-5-99-115-
local.identifier.scopus85107310910-
local.identifier.eid2-s2.0-85107310910-
local.identifier.otherWOS:000655458300004wos
local.identifier.wos000655458300004-
local.identifier.rsi45789237-
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2021_05_005.pdf382,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.