Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36385
Title: | Исследование возможностей Web-платформ, используемых для оценки знаний в системе дистанционного обучения |
Other Titles: | Investigation of the Web-Based Platform Possibilities Used for Knowledge Assessment in the Distance Learning System |
Authors: | Келлер, М. Г. Мирошниченко, Я. А. Игнатьева, Д. А. Keller, M. G. Miroshnichenko, Y. A. Ignatyeva, D. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Келлер, М. Г. Исследование возможностей Web-платформ, используемых для оценки знаний в системе дистанционного обучения / М. Г. Келлер, Я. А. Мирошниченко, Д. А. Игнатьева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 40-43. |
Abstract: | This article discusses some Web-platforms that allow establishing tests for students’ knowledge assessment in distance learning. The analysis of Web-platforms was conducted according to the criteria that seemed to be the most important for the educational activity of the teacher. A brief description of each Web platform is also presented. Рассмотрены Web-платформы, позволяющие разрабатывать системы тестирования для контроля знаний обучающихся в режиме дистанционного обучения. Проведен анализ Web-платформ по критериям, наиболее важными для образовательной деятельности преподавателя, представлена их краткая характеристика. |
Keywords: | EDUCATIONAL PROCESS DISTANCE LEARNING ONLINE LEARNING WEB-PLATFORMS TESTING KNOWLEDGE ASSESSMENT ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ WEB-ПЛАТФОРМЫ ТЕСТИРОВАНИЕ КОНТРОЛЬ ЗНАНИЙ |
ISSN: | 2587-6910 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2021-04-40-43 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2021_4_010.pdf | 136,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.