Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMaskina, O. G.en
dc.contributor.authorFedorov, V. A.en
dc.contributor.authorМаскина, О. Г.ru
dc.contributor.authorФедоров, В. А.ru
dc.date.accessioned2022-03-22T06:42:07Z-
dc.date.available2022-03-22T06:42:07Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationМаскина, О. Г. Подготовка педагогов профессионального обучения в Австралии и Казахстане / О. Г. Маскина, В. А. Федоров. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ).— 2021. —№ 5 (8). — С. 17– 29. — DOI: 10.17853/2686-8970-2021-5-17-29.ru
dc.identifier.issn2686-8970-
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38869-
dc.description.abstractMeeting the demands of the state and society for fast and high-quality training of competitive workers and mid-level specialists largely depends on the quality of the teaching staff of vocational education organizations, which the system of vocational pedagogical education is designed to provide. This explains why the researchers and educational practitioners are interested in updating the system taking into account foreign experience. The purpose of this work is to study the system of training vocational education teachers in countries with similar and significantly different models of vocational pedagogical education. The results of the study characterize the models and the approximate content of vocational teacher training in Australia and the Republic of Kazakhstan, define the place of higher vocational and pedagogical education in the general education system of these countries.en
dc.description.abstractУдовлетворение запросов государства и общества на быструю и качественную подготовку конкурентоспособных рабочих и специалистов среднего звена во многом зависит от качества педагогического состава образовательных организаций, обеспечить которое призвана система профессионально-педагогического образования. Это объясняет интерес исследователей и практиков образования к модернизации данной системы с учетом зарубежного опыта. Цель настоящей работы – изучить систему подготовки педагогов профессионального обучения в странах с похожими и существенно отличающимися от российской моделями профессионально-педагогического образования. В результатах исследования описаны модели и примерное содержание подготовки педагогов профессионального обучения в Австралии и Республике Казахстан, указано место высшего профессионально-педагогического образования, занимаемое в общей системе образования этих стран.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofИнновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectVOCATIONAL EDUCATIONen
dc.subjectVOCATIONAL PEDAGOGICAL EDUCATIONen
dc.subjectVOCATIONAL EDUCATION TEACHERen
dc.subjectEDUCATIONAL PROGRAMen
dc.subjectEDUCATIONAL CONTENTen
dc.subjectLABOR MARKETen
dc.subjectPROFESSIONALISMen
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕru
dc.subjectПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯru
dc.subjectОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММАru
dc.subjectСОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯru
dc.subjectРЫНОК ТРУДАru
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛИТЕТru
dc.titleПодготовка педагогов профессионального обучения в Австралии и Казахстанеru
dc.title.alternativeTraining of vocational education teachers in Australia and Kazakhstanen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage17-
local.description.lastpage29-
local.issue8-
local.identifier.doi10.17853/2686-8970-2021-5-17-29-
local.identifier.rsi47405807-
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_05_005.pdf441,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.