Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38869
Title: | Подготовка педагогов профессионального обучения в Австралии и Казахстане |
Other Titles: | Training of vocational education teachers in Australia and Kazakhstan |
Authors: | Maskina, O. G. Fedorov, V. A. Маскина, О. Г. Федоров, В. А. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Маскина, О. Г. Подготовка педагогов профессионального обучения в Австралии и Казахстане / О. Г. Маскина, В. А. Федоров. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ).— 2021. —№ 5 (8). — С. 17– 29. — DOI: 10.17853/2686-8970-2021-5-17-29. |
Abstract: | Meeting the demands of the state and society for fast and high-quality training of competitive workers and mid-level specialists largely depends on the quality of the teaching staff of vocational education organizations, which the system of vocational pedagogical education is designed to provide. This explains why the researchers and educational practitioners are interested in updating the system taking into account foreign experience. The purpose of this work is to study the system of training vocational education teachers in countries with similar and significantly different models of vocational pedagogical education. The results of the study characterize the models and the approximate content of vocational teacher training in Australia and the Republic of Kazakhstan, define the place of higher vocational and pedagogical education in the general education system of these countries. Удовлетворение запросов государства и общества на быструю и качественную подготовку конкурентоспособных рабочих и специалистов среднего звена во многом зависит от качества педагогического состава образовательных организаций, обеспечить которое призвана система профессионально-педагогического образования. Это объясняет интерес исследователей и практиков образования к модернизации данной системы с учетом зарубежного опыта. Цель настоящей работы – изучить систему подготовки педагогов профессионального обучения в странах с похожими и существенно отличающимися от российской моделями профессионально-педагогического образования. В результатах исследования описаны модели и примерное содержание подготовки педагогов профессионального обучения в Австралии и Республике Казахстан, указано место высшего профессионально-педагогического образования, занимаемое в общей системе образования этих стран. |
Keywords: | VOCATIONAL EDUCATION VOCATIONAL PEDAGOGICAL EDUCATION VOCATIONAL EDUCATION TEACHER EDUCATIONAL PROGRAM EDUCATIONAL CONTENT LABOR MARKET PROFESSIONALISM ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ РЫНОК ТРУДА ПРОФЕССИОНАЛИТЕТ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2021-5-17-29 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 47405807 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2021_05_005.pdf | 441,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.