Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/39941
Название: The markers of protective and coping behavior safety in the educational environment
Другие названия: Показатели безопасности защитного и совладающего поведения в образовательной среде
Автор: Nikiforova, D. M.
Дата публикации: 2013
Издатель: Moscow State University of Psychology and Education
Аннотация: We discuss the problem of safety of protective and coping behavior of a person in the educational environment. We assumed that this behavior can be safe for human and social environment, as well as unsafe. The study involved more than 200 respondents (average age is 20 years), students of professional educational institutions of Yekaterinburg. For data analysis we used the following methods: comparative analysis, two-step cluster analysis and exploratory factor analysis. The study identified groups of respondents with normal and impaired safety of protective behavior, and described the strategies of coping with safe and unsafe direction, used by students. The paper states that there is a safe type of person who are able, without prejudice to themselves and people around them to build their lives and to resist stresses. © 2013 Psychological Science and Education. All rights reserved.
Ключевые слова: COPING
COPING BEHAVIOR
EDUCATIONAL ENVIRONMENT
PROTECTIVE BEHAVIOR
PSYCHOLOGICAL SECURITY
SAFETY TYPE OF PERSONALITY
SECURITY
ISSN: 18142052
SCOPUS: 85116938056
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в SCOPUS и WoS

Файлы этого ресурса:
Нет файлов, ассоциированных с этим ресурсом.


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.