Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/40305
Title: Замонавий маркетинг тизими асосида корхоналар фаолиятини ривожлантириш
Other Titles: Development of enterprises on the basis of modern marketing system
Authors: Tuychieva, V. F.
Тўйчиева, В. Ф.
metadata.dc.contributor.advisor: Ergashxodjayeva, Sh. Dj.
Эргашходжаева, Ш. Дж.
Issue Date: 2021
Publisher: РГППУ
Citation: Тўйчиева, В. Ф. Замонавий маркетинг тизими асосида корхоналар фаолиятини ривожлантириш / В. Ф. Тўйчиева // Актуальные вопросы развития современного общества, экономики и профессионального образования : материалы XVIII Международной молодежной научно-практической конференции, г. Екатеринбург, 24 марта 2021 г. Т. 3 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2021. - С. 113-117.
Abstract: In accordance with the action strategy for the five priority areas of development of the Republic of Uzbekistan for 2017-2021, the developed targeted programs are aimed at further improving the living standards and quality of life. In the implementation of these programs, first of all, it is effective only at a high level of use of the marketing system, which is the fundamental basis of the economy. A number of tasks are set and implemented to establish a modern marketing system and services, to study economic relations, market demand and supply, to explain the importance of marketing in enterprises, to determine its place in international economic relations, to study and select ways to enter foreign markets. is to study the basic analysis of the services of the international marketing system in the market.
2017-2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича ҳаракатлар стратегиясига мувофиқ, ишлаб чиқилаётган мақсадли дастурлар инсонларнинг турмуш даражаси ва сифатини янада оширишни таъминлашга қаратилган. Бу дастурларни амалиётга татбиқ этишда аввало, иқтисодиётнинг фундаментал асосини ташкил этувчи маркетинг тизимидан юқори савияда фойдалангандагина ўз самарасини беради.
Keywords: CONSUMER
REAL DEMAND
MARKETING SYSTEM
INTERNATIONAL MARKETING
COMPETITIVE POSITION
DIFFERENTIATED APPROACH
POTENTIAL DEMAND
ИСТЕЪМОЛЧИ
РЕАЛ ТАЛАБ
МАРКЕТИНГ ТИЗИМИ
ХАЛҚАРО МАРКЕТИНГ
РАҚОБАТЛИ ПОЗИЦИЯ
ДИФФЕРЕНЦИАЛЛАШГАН ЁНДАШУВ
ПОТЕНЦИАЛ ТАЛАБ
Conference name: Қазіргі қоғамның, экономиканың және кәсіптік білімінің дамуының ағымдағы мәселелері
Актуальные вопросы развития современного общества, экономики и профессионального образования
Замонавий жамият, иқтисодиёт ва касбий таълимни ривожлантиришнинг долзарб муаммолари
Conference date: 24.03.2021
Origin: Актуальные вопросы развития современного общества, экономики и профессионального образования : материалы XVIII Международной молодежной научно-практической конференции. — Т. 3. — Екатеринбург : РГППУ, 2021
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
avrso_2021_03_025.pdf650,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.