Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/40577
Title: | Андрагогические подходы к повышению квалификации преподавателя XXI века |
Other Titles: | Andragogic Approaches to Professional Skills Development of the Teachers of the XXI Century |
Authors: | Крюкова, Е. М. Щербина, Е. Ю. Krukova, E. M. Scherbina, E. Yu. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Крюкова, Е. М. Андрагогические подходы к повышению квалификации преподавателя XXI века / Е. М. Крюкова, Е. Ю. Щербина // Наука. Информатизация. Технологии. Образование : материалы XV международной научно-практической конференции, г. Екатеринбург, 28 февраля - 4 марта 2022 г. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2022. - С. 301-309. |
Abstract: | The article deals with the andragogical approach to the continuous education of a modern teacher. The generally accepted idea of lifelong adults’ education for adapting to changes in a rapidly changing world, for successful functioning and sustainable development requires a careful and meaningful look at adults’ education. Andragogical technologies for solving the problem of training and professional skills development of a modern teacher are proposed. В статье рассматривается андрагогический подход к непрерывному образованию современного педагога. Общепринятая идея непрерывного образования взрослых людей для адаптации к изменениям в быстро меняющемся мире, для успешного функционирования и устойчивого развития требует внимательного и осмысленного взгляда на образование взрослых. Предлагаются андрагогические технологии решения проблемы обучения и повышения квалификации современного педагога. |
Keywords: | ANDRAGOGY ANDRAGOGICAL APPROACH ADULT EDUCATION CONTINUOUS EDUCATION АНДРАГОГИКА АНДРАГОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД ОБРАЗОВАНИЕ ВЗРОСЛЫХ НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ |
Conference name: | Технологии. Образование |
Conference date: | 28.02-4.03.2022 |
ISBN: | 978-5-8295-0699-5 |
Origin: | Наука. Информатизация. Технологии. Образование : материалы XV международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0699-5_2022_040.pdf | 558,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.