Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/40923
Title: Анализ интеркорреляций компетентностных дефицитов педагогов профессионального образования
Other Titles: Intercorrelation analysis of vocational education teachers’ competency deficits
Authors: Коновалов, А. А.
Шаров, А. А.
Konovalov, А. A.
Sharov, A. A.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Коновалов, А. А. Анализ интеркорреляций компетентностных дефицитов педагогов профессионального образования / А. А. Коновалов, А. А. Шаров. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. № 2 (10). — С. 9–26. — https://doi.org/10.17853/2686-8970-2022-2-9-26.
Abstract: The article states the need to ensure a high level of human resources for the vocational education system and it requires constant monitoring of the difficulties (deficits) that teachers face in their professional and pedagogical activities. The article presents the results of a study of professional and pedagogical deficits of vocational education teachers. The article provides the analysis and interpretation of the relationships (correlations) between the identified deficits and factors influencing both their formation (professional experience) and replenishment (advanced training programs based on individual trajectories).
Обозначена необходимость обеспечения высокого уровня кадрового потенциала для системы профессионального образования, требующая постоянного мониторинга трудностей (дефицитов), с которыми педагогические работники сталкиваются в своей профессионально-педагогической деятельности. Представлены результаты исследования профессионально-педагогических дефицитов педагогов профессионального образования. Проведен анализ и интерпретация взаимосвязей (корреляций) между выявленными дефицитами и факторами, влияющими как на их формирование (профессиональный стаж), так и на восполнение (образовательные программы повышения квалификации на основе индивидуальных траекторий).
Keywords: PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL COMPETENCIES
PROFESSIONAL DEFICIT
PROFESSIONAL EDUCATION TEACHER
TEACHING EXPERIENCE
PROFESSIONAL DEVELOPMENT
ADVANCED TRAINING
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ ДЕФИЦИТ
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ СТАЖ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2022-2-9-26
Russian Science Citation Index Identifier: 48469696
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 2
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2022_02_004.pdf450,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.