Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41793
Title: | Разноуровневые задачи по математике как средство формирования критического мышления у студентов горных вузов |
Other Titles: | Multi-Level Tasks in Mathematics as Means of Forming Critical Thinking of Students of Mining Higher Education Institutions |
Authors: | Озерова, Т. С. Ozerova, T. S. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Озерова, Т. С. Разноуровневые задачи по математике как средство формирования критического мышления у студентов горных вузов / Т. С. Озерова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции, 19-20 апреля 2022 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2022. - С. 217-221. |
Abstract: | The article discusses the possibility of forming indicators of critical thinking (according to Bloom) of first- and second-year students of mining universities based on the integration of mathematics and special disciplines of mining and geology through the introduction of applied problems of a mining and geological profile of various levels of complexity into the learning process. В статье рассматривается возможность формирования показателей критического мышления (по Блуму) студентов первого и второго курсов горных вузов с на основе интеграции математики и специальных дисциплин горного дела и геологии через внедрение в процесс обучения прикладных задач горно-геологического профиля различного уровня сложности. |
Keywords: | CRITICAL THINKING MATHEMATICAL DISCIPLINES PROFESSIONAL ORIENTATION INTERDISCIPLINARY INTEGRATION TRAINING OF MINING ENGINEERS BLOOM'S TAXONOMY КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ МАТЕМАТИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ ПОДГОТОВКА ГОРНЫХ ИНЖЕНЕРОВ ТАКСОНОМИЯ БЛУМА |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 19-20.04.2022 |
ISBN: | 978-5-8295-0832-6 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0832-6_2022_065.pdf | 1,04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.