Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41816
Title: | Речевой поступок субъекта познания как основа личностно-профессиональной культуры в контекстном образовании |
Other Titles: | Speech Act of the Person in the Process of Cognition as a Basis of Personal and Professional Culture in Context Education |
Authors: | Вершинина, Т. С. Жукова, Н. В. Vershinina, T. S. Zhukova, N. V. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Вершинина, Т. С. Речевой поступок субъекта познания как основа личностно-профессиональной культуры в контекстном образовании / Т. С. Вершинина, Н. В. Жукова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции, 19-20 апреля 2022 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2022. - С. 282-284. |
Abstract: | The article deals with the speech act of the person in the process of cognition, due to the socio-cultural context of the educational situation, which determines the formation of personal and professional culture. В статье рассматривается речевой поступок субъекта познания, обусловленный социокультурным контекстом учебной ситуации, определяющий формирование личностно-профессиональной культуры. |
Keywords: | SPEECH ACT PERSON IN THE PROCESS OF COGNITION PERSONAL AND PROFESSIONAL CULTURE CONTEXTUAL LEARNING РЕЧЕВОЙ ПОСТУПОК СУБЪЕКТ ПОЗНАНИЯ ЛИЧНОСТНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА КОНТЕКСТНОЕ ОБУЧЕНИЕ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 19-20.04.2022 |
ISBN: | 978-5-8295-0832-6 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0832-6_2022_086.pdf | 818,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.