Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/42075
Title: Гибридные технологии в преподавании курса физики в вузах в условиях пандемии
Other Titles: Hybrid technologies in teaching physics courses at universities in a pandemic
Authors: Аношина, О. В.
Шумихина, К. А.
Anoshina, O. V.
Shumikhina, K. A.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Аношина, О. В. Гибридные технологии в преподавании курса физики в вузах в условиях пандемии / О. В. Аношина, К. А. Шумихина // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 2 (6). — С. 5-10.
Abstract: В работе представлен опыт внедрения цифровых решений в образовательный процесс вузов на примере базового курса физики образовательных программ для студентов всех форм обучения инженерных специальностей ФГАОУ ВО РГППУ, ФГАОУ ВО УрФУ. Показаны недостатки применения дистанционных технологий образования и возможности их устранения внедрением гибридного формата обучения, в рамках которого образовательный процесс организован одновременно в двух средах - очно, в аудитории, и в виртуальном цифровом учебном пространстве. Продемонстрированы основные преимущества и специфика внедрения методов гибридного формата.
The paper presents the experience of implementing digital solutions in the educational process of Universities on the example of the basic course of physics of educational programs for students of all forms of education in engineering specialties of the RSVPU, UrFU. The shortcomings of the use of distance learning technologies and the possibility of their elimination by the introduction of a hybrid learning format are shown, in which the educational process is organized simultaneously in two environments - in person, in the classroom, and in a virtual digital learning space. The main advantages and specifics of the introduction of hybrid format methods are demonstrated.
Keywords: ФИЗИКА
ЦИФРОВИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ГИБРИДНОЕ ОБУЧЕНИЕ
ДИСТАНЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБРАЗОВАНИЯ
PHYSICS
DIGITALIZATION OF EDUCATION
HYBRID LEARNING
DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-06-5-10
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 6
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2022_2_004.pdf900,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.