Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43332
Title: Использование Microsoft Forms для контроля знаний в образовательном процессе
Other Titles: Using Microsoft Forms to control knowledge in the educational process
Authors: Ларина, Т. Б.
Larina, T. B.
Issue Date: 2023
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ларина, Т. Б. Использование Microsoft Forms для контроля знаний в образовательном процессе / Т. Б. Ларина // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2023. — № 10. — С. 25-33.
Abstract: Статья посвящена опыту использования приложения Forms из пакета Microsoft Office 365 для организации автоматического текущего контроля знаний учащихся. Рассмотрен процесс создания теста или опроса, настройка параметров его прохождения, предоставление доступа к тесту, использование средств аналитики результатов тестирования. Детально проанализированы разнообразные типы тестовых вопросов, предлагаемых приложением, способы демонстрации и оценки результатов контроля.
The article focuses on the experience of using the Forms application functionality from the Microsoft Office 365 suite to organize automatic monitoring of students' knowledge. The entire process is reviewed: creating tests or a survey, setting parameters for its passage, providing access to test, using test results analytics tools. Various types of test questions offered by the application, methods for demonstrating and evaluating control results are analyzed in detail.
Keywords: ЭЛЕКТРОННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ
ОНЛАЙН ТЕСТИРОВАНИЕ
КОНСТРУИРОВАНИЕ ТЕСТОВЫХ ВОПРОСОВ
MICROSOFT FORMS
ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES
ONLINE TESTING
TEST QUESTION DESIGN
MICROSOFT FORMS
ISSN: 2587-6910
2782-7429
DOI: 10.17853/2587-6910-2023-10-25-33
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2023. — № 10
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2023_10_007.pdf620,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.