Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/44937
Title: | Specifics of studying the perspective concept in translation |
Authors: | Чикунова, Л. Ю. Сарбасова, А. Е. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Чикунова, Л. Ю. Specifics of studying the perspective concept in translation / Л. Ю. Чикунова, А. Е. Сарбасова // Полиязычие в системе образования в странах ближнего и дальнего зарубежья : сборник статей V Международной научно-практической онлайн конференции (Актобе – Ектеринбург, 25.04.2024 г.) / Актюбинск. регион. ун-т им. К. Жубанова ; Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Актобе ; Екатеринбург : Актюбинский региональный университет им. К. Жубанова, 2024. – С. 244-249. |
Abstract: | The concept of perspective in translation is a multifaceted phenomenon that significantly influences the process and outcome of translation. |
Keywords: | МНОГОЯЗЫЧИЕ ПОЛИЯЗЫЧНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНОЯЗЫЧНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ВЛАДЕНИЕ ИНОСТРАННЫМИ ЯЗЫКАМИ ИЗУЧЕНИЕ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА ПРЕПОДАВАНИЕ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ ПОЛИЛИНГВОКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МАТЕРИАЛЫ КОНФЕРЕНЦИЙ КОНФЕРЕНЦИИ РГППУ PERSPECTIVE IN TRANSLATION SEMIOTIC PERSPECTIVE FIDELITY TO THE ORIGINAL TEXT COMMUNICATIVE GOALS ACADEMIC DISCOURSE INTERPRETATION OF MEANING |
Conference name: | Полиязычие в системе образования в странах ближнего и дальнего зарубежья Multilingualism in the education system in the education system countries of near and far abroad Жақын және алыс шетелдердің білім беру жүйесіндегі көптілділік |
Conference date: | 25.04.2024 |
ISBN: | 978-601-81127-0-6 |
Origin: | Полиязычие в системе образования в странах ближнего и дальнего зарубежья : сборник статей V международной научно-практической онлайн конференции. — Актобе ; Екатеринбург, 2024 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-601-81127-0-6_051.pdf | 304,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.