Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45208
Title: Диагностика навыков письма у учащихся младших классов СКОУ VII вида
Other Titles: Diagnosis of writing skills in junior pupils with mental retardation
Authors: Рожнова, Л. В.
Rozhnova, L. V.
Issue Date: 2012
Publisher: РГППУ
Citation: Рожнова, Л. В. Диагностика навыков письма у учащихся младших классов СКОУ VII вида / Л. В. Рожнова // Социокультурное пространство России: общество, образование, язык : [журнал]. [Вып. 1]. - Екатеринбург : Ажур, 2012. - С. 92-96.
Abstract: Раскрывается содержание понятия «навык письма», выявлены основные подходы к его оценке. Описывается модель проведения констатирующего эксперимента на базе школы-интернат № 18. Представлены результаты диагностики навыков письма у учащихся младших классов с задержкой психического развития.
The content of the "writing skills" concept is revealed, the main approaches to its assessment are defected. The ascertaining experiment-making model on the basis of the boarding school № 18 is described. The results of the spelling skills of pupils with mental retardation diagnostic are presented.
Keywords: ДИАГНОСТИКА
УЧАЩИЕСЯ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ
DIAGNOSIS
STUDENTS WITH MENTAL RETARDATION
ISBN: 978-5-91256-134-4
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2012. — Вып. 1
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2012_016.pdf141,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.