Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45241
Title: Проблемы формирования имиджа современного учителя
Other Titles: Problems of image formation of a contemporary teacher
Authors: Жазыкова, М. К.
Zhazykova, M.
Issue Date: 2014
Publisher: РГППУ
Citation: Жазыкова, М. К. Проблемы формирования имиджа современного учителя / М. К. Жазыкова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 3. Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2014. - С. 56-62.
Abstract: Раскрыто понятие «имидж» в педагогике. Охарактеризованы структурные компоненты имиджа учителя. Рассмотрена практика использования понятия «имидж» в других областях знания. Ставится вопрос об имидже современного педагога и о роли учителя в современном казахстанском обществе. Проведен анализ научной литературы, посвященной имиджмейкингу; предложены действия по созданию адекватного для учителя имиджа.
The article explains the concept of «image» in Pedagogy and characterizes the structural components of a teacher’s image. The practice of using the concept of «image» in other areas of knowledge is considered too. The author raises the question about the image and the role of a contemporary teacher in the modern society of Kazakhstan. The analysis of scientific literature devoted to image-making suggests activities to create the adequate image of a teacher.
Keywords: ИМИДЖМЕЙКИНГ
ИМИДЖ
ИМИДЖЕЛОГИЯ
ИМИДЖ УЧИТЕЛЯ
ИМИДЖ РУКОВОДИТЕЛЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ
ИМИДЖ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
IMAGE
IMAGE OF A TEACHER
IMAGE OF AN EDUCATIONAL INSTITUTION
IMAGE OF THE HEAD OF AN EDUCATIONAL INSTITUTION
PROFESSIONAL ACTIVITY
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2014. — Вып. 3
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2014_008.pdf327,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.