Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45241
Title: | Проблемы формирования имиджа современного учителя |
Other Titles: | Problems of image formation of a contemporary teacher |
Authors: | Жазыкова, М. К. Zhazykova, M. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Жазыкова, М. К. Проблемы формирования имиджа современного учителя / М. К. Жазыкова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 3. Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2014. - С. 56-62. |
Abstract: | Раскрыто понятие «имидж» в педагогике. Охарактеризованы структурные компоненты имиджа учителя. Рассмотрена практика использования понятия «имидж» в других областях знания. Ставится вопрос об имидже современного педагога и о роли учителя в современном казахстанском обществе. Проведен анализ научной литературы, посвященной имиджмейкингу; предложены действия по созданию адекватного для учителя имиджа. The article explains the concept of «image» in Pedagogy and characterizes the structural components of a teacher’s image. The practice of using the concept of «image» in other areas of knowledge is considered too. The author raises the question about the image and the role of a contemporary teacher in the modern society of Kazakhstan. The analysis of scientific literature devoted to image-making suggests activities to create the adequate image of a teacher. |
Keywords: | ИМИДЖМЕЙКИНГ ИМИДЖ ИМИДЖЕЛОГИЯ ИМИДЖ УЧИТЕЛЯ ИМИДЖ РУКОВОДИТЕЛЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ ИМИДЖ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ IMAGE IMAGE OF A TEACHER IMAGE OF AN EDUCATIONAL INSTITUTION IMAGE OF THE HEAD OF AN EDUCATIONAL INSTITUTION PROFESSIONAL ACTIVITY |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2014. — Вып. 3 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2014_008.pdf | 327,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.