Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45502
Title: | Готовность аспирантов к электронному обучению для осуществления профессиональной педагогической деятельности |
Other Titles: | E-learning readiness of postgraduate students to perform professional pedagogical activities |
Authors: | Пруксасит, Ч. Pruksaseat, Ch. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Пруксасит, Ч. Готовность аспирантов к электронному обучению для осуществления профессиональной педагогической деятельности / Ч. Пруксасит // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2024. — № 11. — С. 27-37. — 10.17853/2587-6910-2024-11-27-37. |
Abstract: | Методологическая готовность является необходимым набором навыков аспирантов для эффективного осуществления своей профессиональной и педагогической деятельности. В частности, операционный компонент готовности и практическая готовность важны для достижения аспирантами достаточного уровня исследовательских навыков и других практических умений для проведения академических исследований. Готовность к электронному обучению рассматривается как тип практической готовности аспирантов к осуществлению профессиональной педагогической деятельности. В настоящее время электронное обучение стало важным аспектом высшего образования, исследователям необходимо совершенствовать свои ИТ-компетенции. Благодаря внедрению электронного обучения в отношении методологической готовности аспиранты будут обладать более высоким чувством вовлеченности, мотивации и станут самостоятельными специалистами, следовательно, они будут готовы к практическим исследовательским навыкам в сфере высшего образования. Methodological readiness is a necessary skill set for postgraduate university students to effectively perform their professional and pedagogical activities. Particularly, the operational components of readiness and practical readiness are significant for postgraduate students to attain a sufficient level of research skills and other practical skills to conduct academic research. E-learning readiness is considered a type of practical readiness for individuals to carry out professional pedagogical activities. Currently, e-learning has become an essential facet of higher education. Teachers need to improve their IT competencies to transform technology knowledge and computer literacy for their pupils. Through the adoption of e-learning regarding methodological readiness, students will have a higher sense of engagement, and motivation; and, become self-regulated learners; thence, are prepared to perform practical research skills in higher education. |
Keywords: | МЕТОДОЛОГИЧЕСКАЯ ГОТОВНОСТЬ ГОТОВНОСТЬ К ЭЛЕКТРОННОМУ ОБУЧЕНИЮ АСПИРАНТЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ METHODOLOGICAL READINESS E-LEARNING READINESS POSTGRADUATE STUDENTS PROFESSIONAL-PEDAGOGICAL ACTIVITIES E-LEARNING HIGHER EDUCATION |
ISSN: | 2587-6910 2782-7429 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2024-11-27-37 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2024. — № 11 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2024_11_005.pdf | 890,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.