Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/9590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMedvedev, I. F.en
dc.contributor.authorМедведев, И. Ф.ru
dc.date.accessioned2016-04-22T07:50:22Z-
dc.date.available2016-04-22T07:50:22Z-
dc.date.issued2012-02-
dc.identifier.citationМедведев, И. Ф. Концепция самообразования: основные понятия и структура / И. Ф. Медведев // Образование и наука. — 2012. — № 2. — С. 32-42.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttp://www.edscience.ru/index.php/jour/article/view/22/19en
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/9590-
dc.description.abstractThe paper is devoted to the developing approach to students’ training based on the concept of self-education. The aim of the study is defined as developing the theoretical basis for self-education at Higher School. The initial research positions are derived from the methodology approach; the terminology analysis is being applied for defining the conceptual field of the research; the systematic approach gives the ground for the integral consideration of the self-education issue. The author specifies the categories and attributes of the self-education concept, its methodology basis, as well as the essence and practical conclusions, including the didactic conformities, principles and method requirements. The content of the concept in question substantiates organizational methodic arrangements of educational process including the complex of procedures for working out the normative documents, planning and organizing students’ self-educational activity, application of modern educational technologies. The research findings can be used by scientists, lectures, teaching staff and post-graduates in the process of implementing the innovation education technologies at Higher School en
dc.description.abstractВ статье рассматривается развивающий подход к обучению студентов с позиций концепции самообразования. Цель исследования заключалась в разработке теоретических основ самообразования в высшей школе. Исходные исследовательские позиции были определены посредством теоретико-методологического подхода; понятийно-терминологический анализ применялся для характеристики и упорядочения понятийного поля предмета исследования; системный подход послужил основой целостного рассмотрения проблемы самостоятельного обучения. Автором уточнены категории и атрибуты концепции самообразования, ее методологические основания, ядро инаправления практического применения, включающие дидактические закономерности, принципы и методические требования. Содержание концепции обусловливает организационно-методическое обеспечение процесса обучения, которое включает комплекс мероприятий по разработке нормативных документов, планирование и организацию самообразовательной деятельности студентов, применение современных образовательных технологий. Результаты исследования могут быть использованы учеными и практиками, аспирантами и преподавателями при внедрении инновационных методик обучения в отраслевых вузах страныru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2012. №2ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectNOTION OF SELF-EDUCATIONen
dc.subjectSELF-EDUCATION CONCEPTen
dc.subjectSTRUCTURE OF PEDAGOGIC CONCEPTen
dc.subjectПОНЯТИЕ САМООБРАЗОВАНИЯru
dc.subjectКОНЦЕПЦИЯ САМООБРАЗОВАНИЯru
dc.subjectСТРУКТУРА ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ КОНЦЕПЦИИru
dc.titleКонцепция самообразования: основные понятия и структураru
dc.title.alternativeThe self-education concept: general notions and structureen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage32-
local.description.lastpage42-
local.issue2 (91)-
local.volume14-
local.identifier.temp10.17853/1994-5639-2012-2en
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2012_2_91_04.pdf207,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.