Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12495
Title: Финская система образования и системы квалификаций
Other Titles: The finnish education and qualifications systems
Authors: Lempinen, Petri
Лемпинен, Петри
Issue Date: 2014-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лемпинен, Петри Финская система образования и системы квалификаций / Петри Лемпинен // Образование и наука. — 2014. — № 5. — С. 125-138.
Abstract: The paper describes the Finnish perspective on introducing the national qualifications framework based on learning outcomes and competences. The issue is analyzed in a broader context of successful history of Finnish education and realization of lifelong training strategy. The authordemonstrates the education policy development in Finland and the role of different parties in its implementation, as well as a conflict of interests and obstacles that slow down the adoption of the national qualifications framework
В статье отражено состояние дел в Финляндии относительно внедрения национальной рамки квалификаций, основанной на результатах обучения и компетенциях. Данная проблема представлена на общем фоне успешного развития финской системы образования и обучения и реализации стратегии обучения в течение всей жизни. Автором описан также процесс формирования и реализации образовательной политики и роль в этом процессе различных заинтересованных сторон. Показан конфликт интересов и другие препятствия, замедляющие принятие в стране национальной рамки квалификаций
Keywords: NATIONAL QUALIFICATIONS FRAMEWORK
EDUCATION
EDUCATION POLICY
НАЦИОНАЛЬНАЯ СИСТЕМА КВАЛИФИКАЦИЙ
ОБРАЗОВАНИЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПОЛИТИКА
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука. 2014. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2014_5_114_013.pdf250,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.