Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/18081
Title: | Занятия по робототехнике в основной школе – инженерный подход в обучении и развитие компетентностей учащихся |
Other Titles: | Robotics classes in primary school - an engineering approach to teaching, and the development of pupils' competences |
Authors: | Smyrnova-Trybulska, E. N. Zuziak, W. Смирнова-Трибульская, Е. Н. Зузяк, В. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Смирнова-Трибульская, Е. Н. Занятия по робототехнике в основной школе – инженерный подход в обучении и развитие компетентностей учащихся / Е. Н. Смирнова-Трибульская, В. Зузяк // Новые информационные технологии в образовании и науке : НИТО-2017 : материалы X международной научно-практической конференции, Екатеринбург, 27 февраля - 3 марта 2017 г. / Рос. гос. проф.-пед. ун-т [и др.]. - Екатеринбург : РГППУ, 2017. - С. 332-337. |
Abstract: | This article presents some of the aspects of the concept of intellectual growth of society as well as individual characteristics of an engineering approach in education. Besides, a classification is made of activities performed in various types of classes in primary schools in Poland, where learners can use robots and program them. The authors also present an assessment of the feasibility of certain types of in-class activities in relation to the design and programming of robots in the primary school classroom according to certain categories. A number of examples of activities within the framework of an educational project referred to as Laboratory of Robotics are discussed В статье представлены некоторые положения концепции интеллектуального роста общества, отдельные характеристики инженерного подхода в обучении. Кроме того представлена классификация занятий различного типа, проводимых в основной школе в Польше, на которых можно использовать роботов и заниматься их программированием. Также представлена оценка возможности осуществления отдельных видов деятельности во время уроков по проектированию и программированию роботов на уроках в основной школе согласно категориям; некоторые примеры деятельности в рамках образовательного проекта Laboratory of Robotics |
Keywords: | ROBOTICS COMPETENCES PRIMARY SCHOOL ENGINEERING APPROACH IN EDUCATION РОБОТОТЕХНИКА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОСНОВНАЯ ШКОЛА ИНЖЕНЕРНЫЙ ПОДХОД В ОБУЧЕНИИ |
Conference name: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Conference date: | 27.02-3.03.2017 |
ISBN: | 978-5-8295-0500-4 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке : НИТО-2017 : материалы X международной научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2017 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0500-4_2017_081.pdf | 831,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.