Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/18384
Title: | Как отвечать на детские вопросы |
Other Titles: | How to answer children questions |
Authors: | Brenifier, O. Бренифье, О. |
Issue Date: | 2016-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Бренифье, О. Как отвечать на детские вопросы / О. Бренифье // Образование и наука. — 2016. — № 2. — С. 135-144. |
Abstract: | The aim of the investigation is to disclose the possible philosophicalconversation with the child. Methods. The author uses general scientific research methods, including observation and interviews, philosophical analysis. Results and scientific novelty. The author reveals the essence of philosophical conversations with the child, calls the main reasons for the extinction of the children’s curiosity, illustrating examples of incorrect behavior of adults to communicate with children. It is recommended how to be responsible for children’s issues. The article discusses the main reasons for the extinction of the children’s curiosity by illustrating examples of an erroneous behaviour of adults in dealing with children. It is shown that if the teacher does not find a systematic way to engage children in the essential discussion, the children most likely will not learn how to contemplate seriously. The author gives detailed guidance how to answer children’s questions. Practical significance. The article may be of interest to parents, teachers, experts in the field of psychology of creativity, post-graduates and organizers of independent activity of students of higher education institutions Цель статьи – раскрыть суть возможности философской беседы с ребенком. Методы. В работе использовались общенаучные методы исследования, в том числе наблюдение, беседы, философский анализ. Результаты и научная новизна. В статье обсуждаются основные причины угасания детской любознательности, которые проиллюстрированы примерами ошибочного поведения взрослых в общении с детьми. Показано, что если учитель не найдет системный способ вовлечения детей в сущностные обсуждения, то дети, скорее всего, так и не научатся серьезно размышлять. Автор дает подробные рекомендации, как правильно следует отвечать на детские вопросы. Практическая значимость. Материалы статьи могут быть интересны родителям, воспитателям дошкольных учреждений, учителям школ, специалистам в области психологии творчества, аспирантам, организаторам самостоятельной деятельности обучающихся, преподавателям педагогических вузов |
Keywords: | PHILOSOPHICAL CONVERSATION QUESTIONING CHILDREN’S CURIOSITY THE SOCIALIZATION OF THE CHILD PARENTS TEACHER ФИЛОСОФСКАЯ БЕСЕДА ВОПРОШАНИЕ ДЕТСКАЯ ЛЮБОЗНАТЕЛЬНОСТЬ СОЦИАЛИЗАЦИЯ РЕБЕНКА РОДИТЕЛИ УЧИТЕЛЬ |
ISSN: | 2310-5828 1994-5639 |
DOI: | 10.17853/1994-5639-2016-2-135-144 |
Origin: | Образование и наука. 2016. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2016_2_131_009.pdf | 228,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.