Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19791
Title: Толерантность и личностная самоидентификация молодежи
Other Titles: Tolerance and Youths’ Personal Identity
Authors: Mosunova, T. G.
Мосунова, Т. Г.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Мосунова, Т. Г. Толерантность и личностная самоидентификация молодежи / Т. Г. Мосунова // Научный диалог. - 2013. - № 2(14) : Педагогика. - С. 76-86.
Abstract: The article shows the relevance of the problem of tolerance and harmonization of interethnic relations. The author presents the results of a sociological study on ethnic identity and ethnocultural competence of students at Russian State Vocational Pedagogical University (RSVPU). The education system’s role and the significance of teaching history in the process of nurturing tolerance are emphasized. There was a heated discussion on these issues on the panel “Crossing Cultural Borders in Education: Multiculturalism in Education of Modern Russia” as part of the ASEEES forum
В статье отмечается актуальность проблемы толерантности и гармонизации межэтнических отношений. Приводятся результаты социологического исследования этнической идентичности и этнокультурной компетентности студентов Россиского государственного профессионально-педагогического университета (РГППУ). Подчеркивается роль системы образования и значение преподавания истории в процессе воспитания толерантности. По данным вопросам велась оживленная дискуссия на панели «Преодолевая культурные границы в образовании : мультикультурализм в образовании современной России» (Crossing Cultural Borders in Education: Multiculturalism in Education of Modern Russia) в рамках форума ASEEES
Keywords: ТОЛЕРАНТНОСТЬ
TOLERANCE
ЭТНОС
ETHNOS
ИДЕНТИЧНОСТЬ
IDENTITY
ЭТНОКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ETHNOCULTURAL COMPETENCE
ЛИЧНОСТНАЯ САМОИДЕНТИФИКАЦИЯ
PERSONAL IDENTITY
ЭТНОИСТОРИЯ
ETHNOHISTORY
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 14
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_14_007.pdf1,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.