Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19796
Title: Оценка результативности экспериментальной работы по формированию мультикультурного поведения учащихся общеобразовательных школ поликультурного региона
Other Titles: Evaluation of Effectiveness of Experimental Work on Comprehensive School Students’ Multicultural Behavior Formation in Polycultural Region
Authors: Potapova, I. A.
Потапова, И. А.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Потапова, И. А. Оценка результативности экспериментальной работы по формированию мультикультурного поведения учащихся общеобразовательных школ поликультурного региона / И. А. Потапова // Научный диалог. - 2013. - № 2(14) : Педагогика. - С. 129-142.
Abstract: The article describes the procedure of studying and evaluating the effectiveness of school students’ multicultural behavior formation process. The study relevance is explained by the necessity to harmonize interethnic relations, to find methods of person’s multicultural behavior formation in school conditions. The author presents the results of a longitudinal study conducted in schools of Astrakhan
Статья посвящена описанию процедуры исследования и оценки эффективности процесса формирования мультикультурного поведения школьников. Актуальность исследования объясняется необходимостью гармонизации межэтнических отношений, нахождения методов формирования мультикультурного поведения личности в условиях школы. В статье представлены результаты лонгитюдного исследования, проведенного в школах г. Астрахани
Keywords: МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЕ ПОВЕДЕНИЕ
MULTICULTURAL BEHAVIOR
МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
MULTICULTURAL EDUCATION
ЭТНИЧЕСКАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
ETHNIC IDENTITY
МУЛЬТИКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
MULTICULTURAL COMPETENCE
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 14
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_14_012.pdf2,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.