Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30273
Title: Внедрение робота телеприсутствия в образовательный процесс
Other Titles: INTRODUCTION OF THE TELEPRESENCE ROBOTIN THE EDUCATIONAL PROCESS
Authors: Вязова, Н. В.
Макашова, В. Н.
Чистякова, Н. С.
Vyazova N. V.
Makashova V. N.
Chistyakova N. S.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Вязова, Н. В. Внедрение робота телеприсутствия в образовательный процесс / Н. В. Вязова, В. Н. Макашова, Н. С. Чистякова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 53-59.
Abstract: This article reveals the relevance of telepresence robots in the educational process. The practical application of robotic assistive devices in the training of people with disabilities is considered. Also, the psychological and pedagogical effects and functionality of telepresence robots in the educational process are considered.
Раскрыта актуальность применения роботов телеприсутствия в образовательном процессе. Рассмотрено практическое применение робототехнических ассистивных средств при обучении людей с ограниченными возможностями здоровья. Описаны психолого-педагогические эффекты и функционал роботов телеприсутствия в образовательном процессе.
Keywords: INCLUSIVE EDUCATION
ROBOTICS
INFORMATION TECHNOLOGY
DISTANCE EDUCATION
ASSISTIVE MEANS
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
РОБОТОТЕХНИКА
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
АССИСТИВНОЕ СРЕДСТВО
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163770
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_10.pdf868,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.