Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31063
Title: Формирование установки на инновационную деятельность у педагогов
Other Titles: Forming Teachers Attitude to Innovative Work
Authors: Kazachikhina, M. V.
Казачихина, М. В.
Issue Date: 2011-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Казачихина, М. В. Формирование установки на инновационную деятельность у педагогов / М. В. Казачихина // Образование и наука. — 2011. — № 2. — С. 42-52.
Abstract: The paper analyzes the concept of attitude; its structure and functions considered, possibilities of changing social attitudes described. Also, it considers the concept of personality development training and its potential in forming the attitude of teachers to innovative activities.
В статье анализируется понятие «установка», рассматриваются ее структура и функции, описываются возможности изменения социальных установок в педагогической деятельности, раскрывается понятие «тренинг личностного роста» и его потенциал в формировании установки педагогов на инновационную деятельность.
Keywords: ATTITUDES
CHANGING ATTITUDES
INNOVATION
INNOVATIVE SETTING
TEACHERS
TRAINING TECHNOLOGIES IN EDUCATION
PERSONAL GROWTH TRAINING
УСТАНОВКА
АТТИТЮД
ИЗМЕНЕНИЕ СОЦИАЛЬНЫХ УСТАНОВОК
ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ИННОВАЦИОННАЯ УСТАНОВКА
ПЕДАГОГИ
ТРЕНИНГОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ
ТРЕНИНГ ЛИЧНОСТНОГО РОСТА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_02_005.pdf217,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.