Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31227
Title: Антропологические основания профессионального развития преподавателя вуза
Other Titles: ANTHROPOLOGICAL GROUNDS FOR PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF A UNIVERSITY TEACHER
Authors: Nikitina, S. V.
Никитина, С. В.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Никитина, С. В. Антропологические основания профессионального развития преподавателя вуза / С. В. Никитина // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 229-232.
Abstract: The article discusses the content of professional development of University teachers through the prism of the anthropological approach identifies the basic guidelines for personal and professional growth, and analyzes the concepts of "maturity" and "professional maturity" in the context of acmeological personality, referred to the guidelines support these processes.
В статье рассматривается содержание профессионального развития преподавателя вуза через призму антропологического подхода, выявляются основные ориентиры личностного и профессионального роста, анализируется содержание понятий «зрелость» и «профессиональная зрелость» в контексте акмеологического становления личности, обозначаются ориентиры сопровождения этих процессов.
Keywords: ANTHROPOLOGICAL APPROACH
PROFESSIONAL MATURITY
PROFESSIONALISM
BECOMING A PROFESSIONAL
UNIVERSITY TEACHER
SELF-REALIZATION
SELF-IMPROVEMENT
АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ЗРЕЛОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛИЗМ
СТАНОВЛЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛА
ПРЕПОДАВАТЕЛЬ ВУЗА
САМОРЕАЛИЗАЦИЯ
САМОСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_062.pdf370,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.