Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31926
Title: Проектный подход в инженерном образовании России (на примере опыта европейских вузов)
Other Titles: DESIGN APPROACH IN ENGINEERING EDUCATION OF RUSSIA (ON THE EXAMPLE OF EXPERIENCE OF EUROPEAN UNIVERSITIES)
Authors: Оринина, Л. В.
Orinina, L. V.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Оринина, Л. В. Проектный подход в инженерном образовании России (на примере опыта европейских вузов) / Л. В. Оринина // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 2 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 280-282.
Abstract: В статье представлен анализ смежных понятий, входящих в структуру проектного подхода: проект, проектное обучение, проектные технологии; представлен алгоритм реализации проектного подхода в системе современного образования в целом и инженерных образовательных практик, в частности. Также в статье представлено обоснование актуальности выбора проектно-ориентированной технологии в инженерном образовании России
The article presents an analysis of related concepts that are part of the structure of the project approach: project, project training, design technologies; an algorithm for the implementation of the project approach in the system of modern education in general and engineering educational practices in particular is presented. The article also substantiates the relevance of the choice of project-oriented technology in engineering education in Russia from the point of view of the main educational paths of universities in the countries represented, as well as an element of the comparative typology of the educational systems of Russia, which necessitates the use of a design approach in engineering education
Keywords: ИНЖЕНЕРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ВУЗЫ РОССИИ
ПРОЕКТ
ПРОЕКТНЫЙ ПОДХОД
ПРОЕКТНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ЕВРОПЕЙСКИЕ ПРАКТИКИ
ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ
ЭКОНОМИЧЕСКИЙ ПАТРИОТИЗМ
ENGINEERING EDUCATION
UNIVERSITIES OF RUSSIA AND TAJIKISTAN
PROJECT
PROJECT APPROACH
DESIGN TECHNOLOGIES
EUROPEAN PRACTICES
PROJECT TRAINING
ECONOMIC PATRIOTISM
ISBN: 978-5-8295-0719-0
978-5-8295-0721-3
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 2. Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0721-3_2020_094.pdf400,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.