Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32132
Title: | Эвристическая природа научно-педагогического гипотезирования |
Other Titles: | The Heuristic Nature of Scientific Pedagogical Hypothesizing |
Authors: | Zakirova, A. F. Закирова, А. Ф. |
Issue Date: | 2010-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Закирова, А. Ф. Эвристическая природа научно-педагогического гипотезирования / А. Ф. Закирова // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 12-30. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме развития педагогического творчества. Рассмотрена многомерная структура научно-педагогической гипотезы. Охарактеризованы логико-гносеологические и ценностно- смысловые аспекты «сквозного» гипотезирования. Описаны разнообразные методы и приемы стимулирования исследовательской деятельности, в том числе способы развития рефлексивных навыков и пластичности мышления педагога. The paper deals with the problem of development of pedagogical creativity. Logical and gnosiological, as well as value and semantic aspects of end-to- end hypothesizing are defined. Various tools of research motivation, including means of development of reflexive skills and flexibility of the teacher's mind, are described. |
Keywords: | PEDAGOGICAL HYPOTHESIS RESEARCH TOOLS REVERSIBILITY OF THINKING LOGICAL AND GNOSIOLOGICAL ASPECT OF HYPOTHESIZING VALUE AND SEMANTIC ASPECT OF HYPOTHESIZING ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ГИПОТЕЗА ЛОГИКО-ГНОСЕОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ГИПОТЕЗИРОВАНИЯ ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВОЙ АСПЕКТ ГИПОТЕЗИРОВАНИЯ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ИНСТРУМЕНТАРИЙ ОБРАТИМОСТЬ МЫШЛЕНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-10_003.pdf | 384,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.