Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32132
Title: Эвристическая природа научно-педагогического гипотезирования
Other Titles: The Heuristic Nature of Scientific Pedagogical Hypothesizing
Authors: Zakirova, A. F.
Закирова, А. Ф.
Issue Date: 2010-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Закирова, А. Ф. Эвристическая природа научно-педагогического гипотезирования / А. Ф. Закирова // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 12-30.
Abstract: Статья посвящена проблеме развития педагогического творчества. Рассмотрена многомерная структура научно-педагогической гипотезы. Охарактеризованы логико-гносеологические и ценностно- смысловые аспекты «сквозного» гипотезирования. Описаны разнообразные методы и приемы стимулирования исследовательской деятельности, в том числе способы развития рефлексивных навыков и пластичности мышления педагога.
The paper deals with the problem of development of pedagogical creativity. Logical and gnosiological, as well as value and semantic aspects of end-to- end hypothesizing are defined. Various tools of research motivation, including means of development of reflexive skills and flexibility of the teacher's mind, are described.
Keywords: PEDAGOGICAL HYPOTHESIS
RESEARCH TOOLS
REVERSIBILITY OF THINKING
LOGICAL AND GNOSIOLOGICAL ASPECT OF HYPOTHESIZING
VALUE AND SEMANTIC ASPECT OF HYPOTHESIZING
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ГИПОТЕЗА
ЛОГИКО-ГНОСЕОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ГИПОТЕЗИРОВАНИЯ
ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВОЙ АСПЕКТ ГИПОТЕЗИРОВАНИЯ
ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ИНСТРУМЕНТАРИЙ
ОБРАТИМОСТЬ МЫШЛЕНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-10_003.pdf384,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.