Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32244
Title: Модель управления инновационной деятельностью в сельских школах Заполярья
Other Titles: Management of Innovative Activities in Rural Schools in the Polar Region
Authors: Zhirkova, Z. S.
Жиркова, З. С.
Issue Date: 2010-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Жиркова, З. С. Модель управления инновационной деятельностью в сельских школах Заполярья / З. С. Жиркова // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 92-108.
Abstract: В статье рассматривается проблема педагогического проектирования системы управления инновационной деятельностью в сельских школах Заполярья. Особое внимание уделяется моделированию, которое является одним из этапов проектирования в образовании и одновременно выступает как метод исследования, позволяющий с наибольшей степенью полноты и ясности проанализировать и описать педагогический объект. Автором представлен практический вариант реализация модели управления инновационной деятельностью сельских школ Заполярья.
The paper considers the problem of pedagogical design of the management system of innovative activities in rural schools of the Polar region. A special attention is paid to modelling which is both one of the design stages and a method of research enabling to analyse and describe pedagogical objects. The author presents a practical model of management of innovative activities in rural schools of the Polar region.
Keywords: РEDAGOGICAL DESIGN
INNOVATIVE ACTIVITIES
RURAL SCHOOL
EXPERIMENT PROGRAM
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
СЕЛЬСКАЯ ШКОЛА
ПРОГРАММА ЭКСПЕРИМЕНТА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-05_011.pdf460,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.