Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32573
Title: | Концепция организации внеучебной проектной научно-познавательной деятельности школьника |
Other Titles: | Conception of pupil’s extracurricular project cognitive activity organization |
Authors: | Рындак, В. Г. Дженжер, В. О. Денисова, Л. В. Rundak, V. G. Dgenger, V. O. Denisova, A. V. |
Issue Date: | 2009-07 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Рындак, В. Г. Концепция организации внеучебной проектной научно-познавательной деятельности школьника / В. Г. Рындак, В. О. Дженжер, Л. В. Денисова // Образование и наука. — 2009. — № 7. — С. 12-21. |
Abstract: | The article is devoted to discussion of extra-curricular scientifical and cognitive activity organization concept and pupil’s project work in condition of transition to second generation’s standards of a comprehensive school. Principles of such activity organization in synergistic approach context in the Scratch programming system are considered В статье обсуждается концепция организации внеучебной проектной научно-познавательной деятельности школьника в условиях перехода к общеобразовательным стандартам второго поколения. Рассматривается методика организации такой деятельности в контексте синергетического подхода в среде Scratch |
Keywords: | EXTRA-CURRICULAR ACTIVITY SCIENTIFICAL AND COGNITIVE ACTIVITY PROJECT WORK PROJECT SCIENTIFICAL AND COGNITIVE ACTIVITY SYNERGISTIC APPROACH SCRATCH ВНЕУЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ НАУЧНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПРОЕКТНАЯ НАУЧНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД СРЕДА SCRATCH |
ISSN: | 1994-8581 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Исследования выполнены при поддержке Рособразования в рамках реализации АВЦП «Развитие научного потенциала высшей школы» (2009–2010 гг.) (№ 3.1.2/4125) |
Origin: | Образование и наука. 2009. №7 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_07_003.pdf | 409 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.