Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32575
Title: Формирование межличностной толерантности у будущих педагогов
Other Titles: Interpersonal tolerance forming at future teachers
Authors: Каргополова, О. А.
Kargapolova, O. A.
Issue Date: 2009-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Каргополова, О. А. Формирование межличностной толерантности у будущих педагогов / О. А. Каргополова // Образование и наука. — 2009. — № 7. — С. 31-40.
Abstract: The article determines the problem of interpersonal tolerance forming at future teachers. It defines the essence of interpersonal tolerance from positions of existential and humanistic approach; the attention to necessity of fostering positive self-attitude as a regulator of interpersonal cooperation and as a basis of establishment of tolerant interpersonal relations is accented. There is the analysis of empirical re-search in the article. The object of this research is to define the level (standard) of student’s interpersonal tolerance from vocational pedagogical secondary school. In the article possibilities of introspective training as a mean of interpersonal tolerance forming are described.
В статье рассматривается проблема формирования межличностной толерантности у будущих педагогов. Определяется сущность этого понятия с позиций экзистенциально-гуманистического подхода, акцентировано внимание на необходимости развития позитивного самоотношения у студентов как основы и регулятора толерантных межличностных отношений. Приводятся данные эмпирического исследования по выявлению уровня развития межличностной толерантности у студентов учреждения среднего профессионального педагогического образования. Раскрываются возможности рефлексивного тренинга как средства формирования межличностной толерантности
Keywords: TOLERANCE
INTERPERSONAL RELATIONS
REFLECTIVE TRAINING
PEDAGOGICAL COOPERATION
PEDAGOGICAL EDUCATION
HUMANISTIC APPROACH
ТОЛЕРАНТНОСТЬ
МЕЖЛИЧНОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ
РЕФЛЕКСИВНЫЙ ТРЕНИНГ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ГУМАНИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_07_005.pdf383,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.