Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32580
Title: Витагенно-ориентированная задача по начертательной геометрии как средство формирования персональной компетенции будущих специалистов
Other Titles: Vitagens-oriented Problem in Discriptive Geometry as a Means of Developing Personal Competence of Future Specialiststs
Authors: Новоселов, С. А.
Туркина, Л. В.
Novoselov, S. A.
Turkina, L. V.
Issue Date: 2009-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Новоселов, С. А. Витагенно-ориентированная задача по начертательной геометрии как средство формирования персональной компетенции будущих специалистов / С. А. Новоселов, Л. В. Туркина // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 119-126.
Abstract: In clause questions the approach of competence to formation of results of vocational training, and also means of formation of one of key competence, allocated by Advice the Europe are considered. The personal competence during performance of interactive tasks of the vitagenno-focused character on descriptive geometry.
В статье рассмотрены вопросы компетентностного подхода к формированию результатов профессионального образования, а также средства формирования одной из ключевых компетенций, выделенных Советом Европы, - персональной компетенции в процессе выполнения интерактивных заданий витагенно-ориентированного характера по начертательной геометрии.
Keywords: THE APPROACH OF COMPETENCE
THE PERSONAL COMPETENCE
GRAPHIC PREPARATION
DESCRIPTIVE GEOMETRY
THE CREATIVE INTERACTIVE TASKS WHICH HAVE BEEN VITAGTNNO-FOCUSED AND IS PROFESSIONAL-FOCUSED PROBLEMS
FORMATION OF IS PROFESSIONAL-SIGNIFICANT QUALITIES OF THE PERSON
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ПЕРСОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ГРАФИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА
НАЧЕРТАТЕЛЬНАЯ ГЕОМЕТРИЯ
ТВОРЧЕСКИЕ ИНТЕРАКТИВНЫЕ ЗАДАНИЯ
ВИТАГЕННО-ОРИЕНТИРОВАННЫЕ И ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЕ ЗАДАЧИ
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ЗНАЧИМЫХ КАЧЕСТВ ЛИЧНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_01_016.pdf349,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.