Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/3350
Title: Выбор инженерной профессии: гендерный аспект
Other Titles: Choice engineering profession: the gender dimension
Authors: Кеммет, Е. В.
Kemmet, E. V.
Issue Date: 2015
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кеммет, Е. В. Выбор инженерной профессии: гендерный аспект / Е. В. Кеммет // Социально-профессиональная мобильность в XXI веке : сборник материалов 2-й Всероссийской конференции, 28-29 мая 2015 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т, Урал. федер. ун-т им. первого Президента России Б. Н. Ельцина. - Екатеринбург, 2014. - С. 54-59.
Abstract: The paper analyzes the issues of profession choice through the prism of gender approach. It addresses the problem of attracting and retaining women in engineering. On the one hand, fixed persistence of gender stereotypes, on the other hand, a certain «dilution» of gender stereotypes in the professional field, which is especially noticeable among women at the «input» into the profession. The findings are based on data from formal interviews with masters of technical training areas
Проанализированы вопросы выбора профессии сквозь призму гендерного подхода. Рассмотрены проблемы привлечения и удержания женщин в инженерной области. Зафиксировано сохранение гендерных стереотипов в этой профессиональной сфере и определенное их «размывание»
Keywords: GENDER ASPECT
ENGINEERING PROFESSION
CAREER CHOICES
ГЕНДЕРНЫЙ АСПЕКТ
ИНЖЕНЕРНАЯ ПРОФЕССИЯ
ВЫБОР ПРОФЕССИИ
Conference name: Социально-профессиональная мобильность в XXI веке
Conference date: 28-29.05.2015
ISBN: 978-5-8050-0570-2
Origin: Социально-профессиональная мобильность в XXI веке : сборник материалов 2-й Всероссийской конференции. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
spm_2015_11.pdf258,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.