Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36334
Title: Профессионально-педагогические дефициты педагогов системы СПО: результаты исследования
Other Titles: Professional and Pedagogical Deficits of Teachers in the System of Secondary Vocational Education: Research Results
Authors: Коновалов, А. А.
Чебыкина, И. В.
Konovalov, A. A.
Chebykina, I. V.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Коновалов, А. А. Профессионально-педагогические дефициты педагогов системы СПО: результаты исследования / А. А. Коновалов, И. В. Чебыкина. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 2 (5). — С. 7–18. — DOI: 10.17853/2686-8970-2021-2-7-18.
Abstract: The article presents the results of a study conducted in order to reveal the priority directions of professional and pedagogical activity of pedagogical specialists in secondary vocational education institutions in relation to the value orientation. The problems arising in the implementation of these directions are identified. The main goals of the professional activity of vocational teachers and trainers and the existing professional deficits in the professional and pedagogical sphere are determined. The results of the study allow to develop the most important directions for improving the process of vocational teacher training, including individual methodological assistance.
Представлены результаты исследования, проведенного с целью раскрытия приоритетных с точки зрения ценностного ориентира направлений профессионально-педагогической деятельности педагогических работников организаций среднего профессионального образования. Выявлены проблемы, возникающие в ходе реализации этих направлений. Определены основные цели профессиональной деятельности преподавателей и мастеров производственного обучения и существующие в профессионально-педагогической сфере профессиональные дефициты. Результаты исследования позволят выработать важнейшие направления совершенствования процесса подготовки педагогов профессионального обучения, в том числе в рамках оказания им адресной методической помощи.
Keywords: PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL DEFICIT
VOCATIONAL EDUCATION TEACHER
DIDACTIC AND METHODICAL COMPETENCIES
RESPONSIBILITIES OF A VOCATIONAL EDUCATION TEACHER
GOALS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ДЕФИЦИТ
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧЕСКИЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ТРУДОВЫЕ ФУНКЦИИ ПЕДАГОГА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
ЦЕЛИ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2021-2-7-18
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2021. № 2
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2021_02_004.pdf534,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.