Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36385
Title: Исследование возможностей Web-платформ, используемых для оценки знаний в системе дистанционного обучения
Other Titles: Investigation of the Web-Based Platform Possibilities Used for Knowledge Assessment in the Distance Learning System
Authors: Келлер, М. Г.
Мирошниченко, Я. А.
Игнатьева, Д. А.
Keller, M. G.
Miroshnichenko, Y. A.
Ignatyeva, D. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Келлер, М. Г. Исследование возможностей Web-платформ, используемых для оценки знаний в системе дистанционного обучения / М. Г. Келлер, Я. А. Мирошниченко, Д. А. Игнатьева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 40-43.
Abstract: This article discusses some Web-platforms that allow establishing tests for students’ knowledge assessment in distance learning. The analysis of Web-platforms was conducted according to the criteria that seemed to be the most important for the educational activity of the teacher. A brief description of each Web platform is also presented.
Рассмотрены Web-платформы, позволяющие разрабатывать системы тестирования для контроля знаний обучающихся в режиме дистанционного обучения. Проведен анализ Web-платформ по критериям, наиболее важными для образовательной деятельности преподавателя, представлена их краткая характеристика.
Keywords: EDUCATIONAL PROCESS
DISTANCE LEARNING
ONLINE LEARNING
WEB-PLATFORMS
TESTING
KNOWLEDGE ASSESSMENT
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ
WEB-ПЛАТФОРМЫ
ТЕСТИРОВАНИЕ
КОНТРОЛЬ ЗНАНИЙ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2021-04-40-43
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2021_4_010.pdf136,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.