Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41634
Title: Satisfaction with remote teaching in Thai higher education
Other Titles: Удовлетворенность дистанционным обучением в вузах Таиланда
Authors: Fuchs, K.
Karrila, S.
Фукс, К.
Каррила, С.
Issue Date: 2022-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Fuchs, K. Satisfaction with remote teaching in Thai higher education / K. Fuchs, S. Karrila // Образование и наука. — 2022. — № 2. — С. 206–224. — DOI: 10.17853/1994-5639-2022-2-206-224.
Abstract: Introduction. Emergency remote teaching (ERT) is meant to be a temporary shift from the normal modes of contact teaching. Such transition was imposed during the global pandemic in the spring of 2020, and higher education was required to shift entire curricula online in an attempt to curb the spread of the virus while maintaining continuity of its services. The disruptive overnight change and conversion of entire courses to ERT caused concerns, not only to the educators but also to the students who had little time to adapt to the new circumstances. Aim. The aim of the study was to examine student perceptions with regard to remote teaching during the global pandemic COVID-19. Moreover, the study aimed to identify attributes, which students deem as the most important during emergency remote teaching. Methodology and research methods. This mixed-method case study expands earlier research addressing those concerns, and adds to the body of knowledge by investigating how ERT is currently – during the second year of the pandemic – perceived by undergraduate students in Northeastern Thailand. Responses from a self-administered survey were collected and analysed (n = 363). Based on descriptive analysis, it was decided to conduct 12 unstructured interviews to investigate particular findings more thoroughly. An importance-performance rating matrix was used to determine the perceived satisfaction by the undergraduate students. Results and scientific novelty. The study identified that the students largely view ERT as inferior compared to traditional classroom teaching. Students claimed both lack of social interactions with peers and inability to seek academic support as the primary reasons. This study informs educators about student perceptions and preferences during these extraordinary circumstances of uncertain duration. Practical significance. The current research presents the recommendations that aim to provide institutions and educators with practical guidance on how to tackle the outlined issues.
Введение. Экстренное дистанционное обучение (ERT) – это временная замена обычных режимов контактного обучения. Такой переход был необходим во время глобальной пандемии весной 2020 года, и высшему образованию потребовалось перевести все учебные программы в онлайн-режим, чтобы предотвратить распространение вируса, но при этом не прерывать образовательный процесс. Резкое преобразование всех курсов в ERT вызвало озабоченность не только у преподавателей, но и у студентов, у которых было мало времени на адаптацию к новым обстоятельствам. Цель. Цель настоящей работы – изучить отношение студентов к дистанционному обучению во время глобальной пандемии COVID-19. Также исследование было направлено на определение атрибутов, которые студенты считают наиболее важными во время экстренного дистанционного обучения. Методология и методы исследования. Данное тематическое исследование, основанное на смешанных методах, расширяет более ранние работы, направленные на решение этих проблем, и дополняет совокупность знаний путем изучения того, как в настоящее время – в течение второго года пандемии – воспринимается ERT студентами в Северо-Восточном Таиланде. Были собраны и проанализированы ответы в ходе самостоятельного опроса (n = 363). На основе описательного анализа было решено провести 12 неструктурированных интервью для более тщательного исследования конкретных результатов. Матрица рейтинга важности и успеваемости использовалась для определения имеющейся удовлетворенности студентов бакалавриата. Результаты и научная новизна. Анализ показал, что студенты в основном рассматривают ERT как более неполноценный вид обучения по сравнению с традиционным (в классе). Основные причины, названные студентами: отсутствие социального взаимодействия со сверстниками и невозможность получить академическую поддержку. Настоящее исследование информирует преподавателей о восприятии и предпочтениях учащихся в этих чрезвычайных обстоятельствах неопределенной продолжительности. Практическая значимость. В работе представлены практические рекомендации для образовательных учреждений и преподавателей относительно того, как решать обозначенные вопросы.
Keywords: DISTANCE EDUCATION
REMOTE TEACHING
TECHNOLOGY-ENHANCED LEARNING
ONLINE LEARNING
HIGHER EDUCATION
UNDERGRADUATE STUDENTS
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ОБУЧЕНИЕ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ТЕХНОЛОГИЙ
ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СТУДЕНТЫ БАКАЛАВРИАТА
ISSN: 2310-5828
1994-5639
DOI: 10.17853/1994-5639-2022-2-206-224
SCOPUS: 85126038194
metadata.dc.description.sponsorship: Проект в рамках гранта Fast Track Data Collection Grant финансировался факультетом гостеприимства и туризма Университета Принца Сонгкла.
The project under the Fast Track Data Collection Grant was funded by the Faculty of Hospitality and Tourism, Prince of Songkla University.
Origin: Образование и наука. 2022. № 2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2022_02_008.pdf385,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.