Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41677
Title: | Cтратегии развития профессиональной компетентности педагога для реализации гибридного обучения |
Other Titles: | Strategies of teacher’s professional competence development for implementation of hybrid learning |
Authors: | Дроботенко, Ю. Б. Drobotenko, Yu. B. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Дроботенко, Ю. Б. Cтратегии развития профессиональной компетентности педагога для реализации гибридного обучения / Ю. Б. Дроботенко. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 11-20. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-11-20. |
Abstract: | The article deals with hybrid learning organization and realization in modern education. The article substantiates teacher’s tasks in hybrid learning and explains how they differ from the teacher’s tasks in traditional learning. The article describes challenges faced by a teacher in the process of hybrid learning implementation and identifies roles for successful “hybrid” practice. The article states that teacher’s professional competence is a significant condition for the development of hybrid learning formats. The article suggests the following strategies for teacher’s professional competence development to implement hybrid learning: research strategy, strategy involving teachers in designing hybrid educational environments, cooperative strategy in hybrid learning realization and self-directed learning strategy. Рассмотрены вопросы организации и реализации гибридного обучения в современном образовании. Дано обоснование задач педагога в гибридном обучении и описание их отличий от задач педагога в традиционном обучении. Определены трудности, которые испытывает педагог при реализации гибридного обучения, и обозначены роли, способствующие организации успешной гибридной практики. Определено, что значимым условием развития гибридных форматов обучения является профессиональная компетентность педагога. Предложены такие стратегии развития профессиональной компетентности педагога для реализации гибридного обучения, как исследовательская стратегия, стратегия включения педагогов в дизайн гибридных образовательных сред, стратегия сотрудничества при реализации гибридного обучения и стратегия самообучения. |
Keywords: | HYBRID LEARNING TEACHER COMPETENCE PROFESSIONAL DEVELOPMENT STRATEGIES PROFESSIONAL TASKS TEACHER’S ROLES IN HYBRID EDUCATION ГИБРИДНОЕ ОБУЧЕНИЕ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГА СТРАТЕГИИ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ЗАДАЧИ РОЛИ ПЕДАГОГА В ГИБРИДНОМ ОБУЧЕНИИ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2022-3-11-20 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 49534427 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2022_03_005.pdf | 532,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.