Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43076
Title: Цифровизация и математика — педагогический аспект
Other Titles: Digitalization and mathematics in the pedagogical aspect
Authors: Гейн, А. Г.
Gein, A. G.
Issue Date: 2023
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гейн, А. Г. Цифровизация и математика — педагогический аспект / А. Г. Гейн // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 8. — С. 10-14.
Abstract: Анализируются методические проблемы использования цифровых технологий в фундаментальной математической подготовке студентов инженерно-технических специальностей. Особо рассматривается подготовка студентов ИТ-специальностей как будущих разработчиков высокой квалификации. Для решения этих проблем предложена методика использования подходов в парадигме смешанного обучения с использованием компьютерных платформ, сочетающих on-line и off-line подходы.
We consider methodological problems of using digital technologies in the fundamental mathematical training of students of engineering and technical specialties. Particular attention is paid to the preparation of students of IT specialties as future developers of high qualification. To solve these problems, a technique is proposed for using approaches in the blended learning paradigm using computer platforms that combine on-line and off-line approaches.
Keywords: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
СМЕШАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ЦИФРОВОГО ОБРАЗОВАНИЯ
DIGITAL TECHNOLOGIES
BLENDED EDUCATION
DIGITAL EDUCATION METHODOLOGY
ISSN: 2587-6910
2782-7429
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-08-10-14
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 8
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2023_8_005.pdf195,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.