Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43091
Title: Межкультурная компетенция школьников Узбекистана
Other Titles: Intercultural Competence of Schoolchildren in Uzbekistan
Authors: Алимова, Д. Х.
Alimova D. H.
Issue Date: 2023
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Алимова, Д. Х. Межкультурная компетенция школьников Узбекистана / Д. Х. Алимова // Современные тренды в профессионально-педагогическом образовании, г. Екатеринбург, 20 апреля 2023 г. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2023. - С. 5-10.
Abstract: В данной статье даны методологические рекомендации по формированию межкультурной компетенции учащихся Узбекистана, главным принципом которого становится принцип толерантности, основанный на уважительном отношении к культурным ценностям, национальным традициям, и духовно-эстетическому наследию разных народов; даются рекомендации проведения уроков литературы школьникам Узбекистана.
This article provides methodological recommendations for the formation of Uzbek students' intercultural competence. Tolerance becomes the main principle of the recommendation, based on respect for cultural values, national traditions, and the spiritual and aesthetic heritage of different peoples; recommendations are given for conducting literature lessons for schoolchildren in Uzbekistan.
Keywords: ДИАЛОГ КУЛЬТУР
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ОБЩЕЧЕЛОВЕЧЕСКИЕ ЦЕННОСТИ
ЭТИКО-ЭСТЕТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
DIALOGUE OF CULTURES
INTERCULTURAL COMPETENCE
INTERCULTURAL COMMUNICATION
HUMAN VALUES
ETHICAL AND AESTHETIC EDUCATION
Conference name: Современные тренды в профессионально-педагогическом образовании
Conference date: 20.04.2023
ISBN: 978-5-6048526-8-2
Origin: Современные тренды в профессионально-педагогическом образовании. — Екатеринбург, 2023
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-6048526-8-2_2023_003.pdf410,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.