Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43270
Title: Рефлексивно-ценностный подход к формированию экологически ответственного поведения подростков и молодежи
Other Titles: Reflective-value approach to the formation of environmentally responsible behavior of adolescents and youth
Authors: Иванова, И. В.
Коненкова, Н. В.
Ivanova, I. V.
Konenkova, N. V.
Issue Date: 2023
Publisher: РГППУ
Citation: Иванова, И. В. Рефлексивно-ценностный подход к формированию экологически ответственного поведения подростков и молодежи / И. В. Иванова, Н. В. Коненкова. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 3 (15). — С. 49-61. — DOI: 10.17853/2686-8970-2023-3-49-61.
Abstract: Отражены результаты рассмотрения проблемы формирования экологически ответственного поведения подрастающего поколения. В качестве методологического подхода для построения воспитательной работы с подростками и молодежью представлен рефлексивно-ценностный подход, разработанный автором в научной школе экзистенциальной педагогики М. И. Рожкова. Предложены ключевые факторы и практико-ориентированные педагогические средства, содействующие формированию экологически ответственного поведения обучающихся, которые могут быть применены в условиях ценностно-ориентированной образовательной среды.
The article reflects the results of consideration of the problem of formation the environmentally responsible behavior of the younger generation. The reflectivevalue approach is presented as a methodological approach for constructing educational work with adolescents and youth, developed by the author in the scientific school of existential pedagogy M. I. Rozhkova. The article proposes scientific ideas and practice-oriented pedagogical tools that promote the formation of environmentally responsible behavior in students, which can be applied in a value-oriented educational environment.
Keywords: РЕФЛЕКСИВНО-ЦЕННОСТНЫЙ ПОДХОД
ЭКОЛОГИЧЕСКАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ
ВОСПИТАНИЕ
ФАКТОР
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СРЕДСТВО
REFLEXIVE-VALUE APPROACH
ENVIRONMENTAL RESPONSIBILITY
EDUCATION
FACTOR
PEDAGOGICAL TOOL
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2023-3-49-61
Russian Science Citation Index Identifier: 54653568
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2023_03_006.pdf441,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.