Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/9136
Title: Рост профессионализма педагога в процессе реализации сетевых межведомственных социально-экологических проектов
Other Titles: Growth of the teacher’s professionalism the inplementation of the interdepartmental network of social and ecological projects
Authors: Сикорская, Г. П.
Sikorskaya, G. P.
Issue Date: 2016
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сикорская, Г. П. Рост профессионализма педагога в процессе реализации сетевых межведомственных социально-экологических проектов / Г. П. Сикорская // Акмеология профессионального образования : материалы 13-й Всероссийской научно-практической конференции, 17-18 марта 2016 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2016. - С. 135-140.
Abstract: The article devoted to question of teachers professional growth in the implementation of municipal projects, which are considered as a part of an innovative educational and territorial cluster of social and ecological content. The main attention is paid to the presence of internal and external environment, developing motivation and need for teachers to participate in a network of interagency cooperation for solving social and environmental problems of society. The author pays attention to the essential importance of teacher’s participation in interagency ecological projects that, in his opinion, contribute to the development of quality educational content and, in a whole the implementation of educational standards. Shared children creative practice-oriented activities in the society opens up for teachers opportunities for professional growth, increases the pedagogical work self esteem, develops social-ecological activity and personal significance in the ecological constructing the life of society, expanding the horizons of knowledge of the world by students, the development they need social and natural humane vital activity
В статье рассматриваются вопросы роста профессионализма педагогов в условиях реализации муниципальных проектов, которые рассматриваются как инновационная часть образовательно-территориального кластера социально-экологического содержания. Основное внимание обращено на наличие внутренних и внешних условий, развивающих мотивацию и потребность педагога участвовать в сетевом межведомственном взаимодействии для решения социально-экологических проблем социума. Автор обращает внимание на социальную значимость участия педагогов в межведомственных экологических проектах, что по его мнению, способствует качественному освоению содержания образовательных программ и, в целом, реализации ФГОС. Для педагога, совместная с детьми, творческая практико-ориентированная деятельность в социуме открывает широкие возможности профессионального роста, повышает самооценку педагогического труда, развивает социально-экологическую активность и персональную значимость в экообустройстве жизни социума, расширяет горизонты познания мира школьниками, развития у них необходимости социоприродной гуманной жизнедеятельности
Keywords: EDUCATIONAL CLUSTER
INTERDEPARTMENTAL EDUCATIONAL COOPERATION
MUNICIPAL SOCIAL AND ECOLOGICAL PROJECTS
EDUCATIONAL POTENTIAL OF MUNICIPAL SOCIAL AND ECOLOGICAL PROJECTS
INTERNAL AND EXTERNAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL TEACHER DEVELOPMENT
THE PROFESSIONALISM OF THE TEACHER
SOCIAL PEDAGOGUE ACTIVITY
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ КЛАСТЕР
МЕЖВЕДОМСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
МУНИЦИПАЛЬНЫЕ СОЦИАЛЬНО-ЭКОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЕКТЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ МУНИЦИПАЛЬНЫХ СОЦИАЛЬНО-ЭКОЛОГИЧЕСКИХ ПРОЕКТОВ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ РОСТ ПЕДАГОГА
ПРОФЕССИОНАЛИЗМ ПЕДАГОГА
СОЦИАЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ ПЕДАГОГА
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2016
ISBN: 978-5-8295-0431-1
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 13-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2016
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
akme_2016_30.pdf491,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.